سیدحسن نصرالله: مقاومت تنها گزینه پیش‌روی فلسطینیان است
کد خبر: 3799895
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲

سیدحسن نصرالله: مقاومت تنها گزینه پیش‌روی فلسطینیان است

گروه بین‌الملل ــ سیدحسن نصرالله در سخنرانی امروز خود تأکید کرد: تنها گزینه مردم فلسطین، سوریه و لبنان برای بازپس گرفتن اراضی‌شان مقاومت است.

سید حسن نصرالله: مقاومت تنها گزینه پیش‌روی فلسطینیان استبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المنار؛ سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان امروز (سه‌شنبه) در سخنرانی خود که به دلیل سفر اخیر مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا به لبنان و اظهارات وی در اثنای این سفر انجام شد، گفت: دلیل اصلی سفر پومپئو به لبنان، تحریک مردم این کشور علیه یکدیگر بود تا مردم را علیه یکدیگر بشوراند.

وی افزود: وقتی همه دنیا به ترامپ این اجازه را می‌دهد تا قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی کند، راه برای تجاوز آمریکا نیز گشوده خواهد شد و ما باید توقع داشته باشیم که ترامپ بعد از مدتی، تسلط اسرائیل بر کرانه باختری را نیز به رسمیت بشناسد.

دبیر کل حزب‌الله در ادامه اظهار کرد: به رسمیت شناختن تسلط اسرائیل بر بلندی‌های جولان توسط ترامپ اهانت نسبت به جهان عربی و اسلامی است. 

وی با اشاره به اینکه مردم لبنان به دنبال صلح و ثبات داخلی در کشور خود هستند، افزود: ما بیشتر از همه مردم نسبت به ثبات لبنان مشتاق و حریص هستیم، زیرا جزئی از ملت این کشوریم و در این قضیه ایران در کنار ما است.

نصرالله همچنین خطاب به پمپئو گفت: چگونه حزب‌الله به دنبال ویرانی و ناامنی در لبنان است؟ آن‌که در منطقه ایجاد ویرانی و ناامنی می‌کند شما و رهبرانتان هستید و آن چیزی که مردم لبنان را از سال 1948 تاکنون به خطر انداخته است، اسرائیل است که از سوی آمریکا حمایت می‌شود.

وی در ادامه گفت: پومپئو و کسانی که تحریمات را بر لبنان وضع کرده‌اند، همان کسانی هستند که از اسرائیل حمایت می‌کنند و مانع بازگشتن پناهندگان سوری و فلسطینی به سرزمین‌هایشان هستند. پناهندگان اردوگان الرکبان خواستار بازگشت به منازلشان هستند و دولت سوریه نیز با این مسئله موافق است اما آمریکایی‌ها کارشکنی می‌کنند و مانع می‌شوند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه گفت: مشکل پومپئو و آمریکا با ایران و حزب‌الله این است که ما مانع انجام معامله قرن هستیم.
نصرالله تأکید کرد: ما باید از تجربیات گذشته عبرت بگیریم و بدانیم که آمریکا هرگز به دنبال منافع لبنان نیست و فقط اسرائیل برایش اهمیت دارد.

وی افزود: ما در سوریه از این کشور و لبنان حمایت کردیم و همه لبنانی‌ها می‌دانند که اگر داعش بر لبنان سیطره می‌یافت، سرنوشت کشورمان چه می‌شد.
انتهای پیام

captcha