راه‌اندازی «مراکز افق» در جوار بقاع متبرکه کرمانشاه
کد خبر: 3799970
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷

راه‌اندازی «مراکز افق» در جوار بقاع متبرکه کرمانشاه

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از راه‌اندازی مراکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی با عنوان «افق» در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان استان خبر داد.

حجت‌الاسلام مهدی توسلی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، از راه‌اندازی مراکز افق در جوار بقاع متبرکه کرمانشاه خبر داد و گفت: با توجه به گفته رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مبنی بر توجه ویژه به امور خیریه مصوب شده در جوار تعدادی از بقاع متبرکه و امامزادگان مراکز افق راه‌اندازی می‌شود.
وی افزود: این مراکز برای ارائه خدمات اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی خواهد شد.
‌توسلی به مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه اشاره و اظهار کرد: سازمان اوقاف در نظر دارد از ظرفیت‌های موجود اعم از بقاع متبرکه و موقوفات عام ارائه خدمات اجتماعی به مردم را افزایش دهد.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: با تشکیل مراکز افق با هدف توزیع مناسب خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه این مراکز اقشار آسیب‌پذیر را در حوالی هر بقعه متبرکه شناسایی کرده و راهکارهای موجود برای کمک به آن‌ها را در دستور کار قرار خواهند داد.
وی  با اشاره به اینکه این مراکز با توجه به نیات موقوفات می‌توانند در راستای رقع مشکلات مردم گام بردارند، اظهار کرد: در حال حاضر در استان کرمانشاه موقوفات زیادی با نیاتی از جمله کمک به دانش‌آموزیان بی‌بضلعتريال توزیع بسته‌های غذایی، دارو و درمان، کمک به نیازمندان و فقرا وجود دارد که مراکز افق می‌توانند در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش در ارائه خدمات مورد نیاز منطقه اقدام کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه افزود: با توجه به نامگذاری سال 98 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «رونق تولید» در صدد هستیم در راستای رفع مشکل بیکاری و تولید پایه براساس خانوار در سطح استان کرمانشاه با توجه به ظرفیت و نیات موقوفات توسط مراکز افق اقدام کنیم.
وی اظهار کرد: بقاع متبرکه ذخایر معنوی هستند و امسال با راه‌اندازی مراکز افق در جوار تعدادی از بقاع متبرکه برآنیم بتوانیم منویات رهبری در چشم‌انداز تبدیل شدن امامزادگان به قطب فرهنگی را تسریع کنیم.
توسلی در پایان گفت: پیش‌بینی شده تا در مراکز افق در استان کرمانشاه در جوار امامزادگان باقر(ع) بیستون، احمد(ع) سنقر، ابراهیم(ع) طاق‌بستان، بقعه سیده فاطمه(س) و زیارتگاه چاه صاحب‌الزمان(عج) کرمانشاه راه‌اندازی شود.
انتهای پیام

captcha