بازدید بیش از ۲ هزار نفر از مجموعه جهانی قره‌کلیسای چالدران
کد خبر: 3800075
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
در نوروز ۹۸ صورت گرفت؛

بازدید بیش از ۲ هزار نفر از مجموعه جهانی قره‌کلیسای چالدران

گروه فرهنگی ــ رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان چالدران گفت: بیش از ۲ هزار نفر گردشگر در ایام نوروز ۹۸ از مجموعه جهانی قره‌کلیسای چالدران بازدید کرده‌اند.

بازدید بیش از ۲ هزار نفر از مجموعه جهانی قره‌کلیسای چالدران

محرم عبدالله‌پور، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چالدران در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، اظهار کرد: از ۲۸ اسفند ۹۷ تا ۷ فروردین ۹۸، ۲ هزار و ۶۰۸ از مجموعه جهانی قره‌کلیسای چالدران دیدن کرده‌اند.
وی افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۵۹۱ نفر گردشگر داخلی و ۱۷ نفر گردشگر خارجی بودند.
عبدالله‌پور تصریح کرد: قره‌کلیسا یا کلیسای طاطائوس مقدس در شمال‌غرب دشت چالدران از توابع استان آذربایجان غربی واقع شده و قدمت این بنا به روایت موسس خورناتسی مورخ مشهور ارامنه به اوایل دوره مسیحیت برمی‌گردد.
وی بیان کرد: این کلیسا در همه فصل‌ها زیبایی خاص خود را داشته، ولی برای بازدید از این کلیسا بهترین زمان ممکن با توجه به شرایط آب و هوایی که آذربایجان غربی داراست، در بین ماه‌های اردیبشهت تا مهر می‌تواند بهترین زمان برای بازدید از قره‌کلیسا در آذربایجان باشد.
گفتنی است؛ قره‌کلیسا یا کلیسای «تاتائوس» دومین اثر ثبت شده جهانی آذربایجان غربی پس از تخت سلیمان تکاب به‌شمار می‌رود که با وجود پیشینه تاریخی و شهرت جهانی زیاد برای ایرانیان بسیار قابل‌توجه است.
انتهای پیام

captcha