کمک‌رسانی ارتش به سیل‌زدگان فارس و کهگیلویه/ بالگردهای هوانیروز به راه افتادند
کد خبر: 3800139
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸

کمک‌رسانی ارتش به سیل‌زدگان فارس و کهگیلویه/ بالگردهای هوانیروز به راه افتادند

گروه اجتماعی ـ فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بروز سیل در این دو استان تأکید کرد که تمام یگان‌های ارتش برای کمک به سیل‌زدان بسیج شده‌اند.

امیر وجیهه‌الله جمشیدی، فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه فرزندان ملت در ارتش همواره در خدمت مردم هستند، گفت: در وقوع سیل در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد ارتش هر کمکی بتواند انجام می‌دهد.
وی با تأکید بر اینکه تمام یگان‌های ارتش برای کمک به سیل‌زدگان فارس و کهگیلویه و بویراحمد بسیج شده‌اند، افزود: در همان لحظات ابتدایی بروز سیل در شیراز تمام تجهیزات ارتش اعم از نفربرها، تانک، جرثقیل، کفی و تریلی و نیروهای انسانی برای کمک به سمت دروازه قرآن اعزام شدند.

استفاده از نفربرها برای نجات خودروهای گرفتار در سیلاب
جمشیدی اظهار کرد: در آنجا نفربرها و تانک‌ها برای حمل خودروهای گرفتار در سیلاب استفاده شد و آنها تا کنار جرثقیل‌ها بوکسل کرد؛ زیرا در آن شرایط حتی جرثقیل‌ها نمی‌توانستند خودروها را نجات دهند و در نهایت جرثقیلها خودروها را بر روی تریلرهای ارتش قرار داده و آنها را به پارکینگ ناجا انتقال دادند.
فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در منطقه سیل‌زده سعدی نیز تمام یگان‌های ارتش با تجهیزاتشان پای کار آمدند و از همان لحظات ابتدایی امدادرسانی خود را از بلوار شهید وفایی آغاز کردند.

کمک‌رسانی ارتش به سیل‌زدگان فارس و کهگیلویه/ بالگردهای هوانیروز به راه افتادند

بازدید جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش از مناطق سیل زده
وی یادآور شد که از همان روز اول وقوع سیل در شیراز بلافاصله امیر نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش به شیراز آمد و در جریان تمام وقایع و امدادرسانی‌ها قرار گرفت و از کمپ مسافران نوروزی در نمایشگاه گلستان بازدید کرد.
جمشیدی از اسکان بخشی از مسافران نوروزی در هنگام وقوع سیلاب در پادگان ارتش خبر داد و گفت: 150 نفر در پادگان مرکز پیاده و 150 نفر نیز در پایگاه شهید دوران اسکان داده شدند؛ حتی در بازدیدی از کمپ مسافران در شهرک گلستان به عمل آمد، جانبازان و افرادی که مشکل داشتند، به مهمانسراهای ارتش انتقال یافته و ویلچر در اختیار آنان قرار گرفت.
وی با بیان اینکه امیر نعمتی از تمام یگان‌های ارتش و بیمارستان بازدید کرد تا آمادگی کامل برای کمک به سیل‌زدگان داشته باشند، گفت: همچنین امیر نعمتی از استان‌های سیل زده دیگری نظیر لرستان نیز بازدید کرد.

تمام یگان‌های ارتش پای کار آمدند
فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: یگان‌های مرکز پیاده، پشتیبانی منطقه 2، تیپ 37 زرهی، تیپ 55 هوابرد، پایگاه شهید دوران و غیره همگی در این مدت به مردم سیل زده خدمت‌رسانی کرده‌اند.

کمک‌رسانی ارتش به سیل‌زدگان فارس و کهگیلویه/ بالگردهای هوانیروز به راه افتادند

استفاده از بالگردهای هوانیروز
جمشیدی همچنین به وقوع سیل در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تعدادی از روستاها در این استان گرفتار سیل شده و راه‌های روستایی بسته شده‌اند ما درخواست دو بالگرد از هوانیروز اصفهان کردیم و این دو در اختیار ما قرار گرفت تا بتوانیم مشکلات راه‌های روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد برطرف کنیم.

تا رفع مشکلات مردم، در کنار آنها هستیم
وی با بیان اینکه هم اکنون نماینده ما در کهگیلویه و بویراحمد به سر می‌برد، تأکید کرد که ارتش تا پایان رفع مشکلات مردم به کمک‌رسانی خود ادامه خواهد داد.
انتهای پیام

captcha