لزوم تشکیل کارگروه ویژه رسیدگی به مشکلات بخش تولید در کشور
کد خبر: 3800200
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰

لزوم تشکیل کارگروه ویژه رسیدگی به مشکلات بخش تولید در کشور

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری بر لزوم تشکیل کارگروه ویژه رسیدگی به مشکلات بخش تولید در کشور تاکید کرد و گفت: در راستای حل مشکلات تولیدکنندگان و کارخانجاتی که روبه‌تعطیلی هستند، دولت باید اقدام به تشکیل کارگروه ویژه برای رسیدگی به مشکلات این بخش کند تا مشکلات بخش تولید در کشور رفع شود.

لزوم تشکیل کارگروه ویژه رسیدگی به مشکلات بخش تولید در کشور

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ‌جواد مجتهدشبستری، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: نامگذاری شعارهای سال، در حقیقت هدف‌گذاری آن سال و جهت‌دهی مردم و مسئولان برای توجه به آن مساله بوده و مقام معظم رهبری چندسالی است که شعارهای سال را به سوی مسائل اقتصادی سوق داده‌اند.
وی ادامه داد: در رابطه با رونق تولید، سه ضلع مثلث که شامل مردم، مسئولان و تولیدکنندگان هستند، موثر بوده و ایفای نقش می‌کنند و دولت باید نسبت به رسیدگی به مشکلات بخش تولید و تولیدکنندگان اهتمام ویژه و جدی داشته باشد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شبستری افزود: در راستای حل مشکلات تولیدکنندگان و کارخانجاتی که روبه‌تعطیلی هستند، دولت باید اقدام به تشکیل کارگروه ویژه برای رسیدگی به مشکلات این بخش نماید تا مشکلات بخش تولید در کشور رفع شود.
وی با اشاره به اینکه مردم نیز در زمینه تحقق رونق تولید مسئولیت دارند، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با خرید کالاهای ایرانی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی، در راستای احیای تولید و رونق آن در کشور نقش بسزایی داشته باشند.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وفور کالاهای خارجی در کشور تصریح کرد: مردم می‌توانند با انتخاب کالای تولید داخل از میان هزاران کالای خارجی در رونق تولید موثر باشند، اما دولت نیز باید نسبت به واردات بی‌رویه کالاهایی که مشابه داخلی دارند، توجه نموده و از قاچاق و ورود کالاهای خارجی بی‌رویه به داخل کشور جلوگیری نماید.
وی تاکید کرد: تولیدکنندگان نیز باید نسبت به افزایش کیفیت کالاهای خود اهتمام ورزیده تا رضایت‌مندی مردم نیز افزایش یافته و قطعا در این صورت مردم نیز نسبت به استفاده از کالاهای داخلی ترغیب خواهند شد.
انتهای پیام

captcha