عزت مؤمن در دوری کردن از هوای نفس است
کد خبر: 3800250
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱

عزت مؤمن در دوری کردن از هوای نفس است

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه موقت زاهدان گفت: یک مسلمان مؤمن باید عزت داشته باشد؛ عزت در دوری کردن از هوای نفس است؛ کسی که عزت نفس نداشته و ارزش خود را درک نکند، هر گناهی از او سر می‌زند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام احمد راهداری، امام جمعه موقت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، 9 فروردین‌ماه گفت: عزت نفس یعنی احساس ارزشمند بودن؛ این احساس سبب می‌شود تا انسان قدر و منزلت خود را دانسته و کمتر به سمت گناه برود.
امام جمعه موقت زاهدان بیان کرد: یک مسلمان مؤمن باید عزت داشته باشد؛ عزت در دوری کردن از هوای نفس است؛ کسی که عزت نفس نداشته و ارزش خود را درک نکند، هر گناهی از او سر می‌زند.
وی افزود: در سایه عزتی که خدا به مؤمنین(ع) عطا کرده یک‌ نوع خودباوری ایجاد می‌شود، قدرت تصمیم‌گیری و مدیریت چه در سطح خرد و چه در سطح کلان؛ جامعه‌ای که عزت داشته باشد، دست نیاز به سمت هیچ ابرقدرتی دراز نمی‌کند.
راهداری اظهار کرد: انقلاب اسلامی به مردم ایران عزت داد و امروز می‌بینیم که بدون وابستگی به هیچ ابرقدرتی در دنیا، مسیر پیشرفت را گام به گام طی می‌کند، در حالی که پیش از انقلاب، در همه زمینه‌ها وابستگی به غرب داشت.
وی با اشاره به فرارسیدن 12 فروردین و روز جمهوری اسلامی، عنوان کرد: در چنین روزی، مردم کشورمان به نظام اسلامی رأی دادند و به صدها سال حکومت طاغوت «نه» گفتند.
امام جمعه موقت زاهدان بیان کرد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، سال «رونق تولید» نامگذاری شده است؛ همان‌طور که می‌بینیم چند سال متوالی است شعارهای سال، اقتصادی است و نشان می‌دهد که رهبر انقلاب دغدغه‌های اقتصادی دارند و این وظیفه مسئولان را سنگین می‌کند.

انتهای پیام

captcha