قرآن و عترت وزارت بهداشت در سالی که گذشت
کد خبر: 3800270
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
بحرالعلوم تشریح کرد:

قرآن و عترت وزارت بهداشت در سالی که گذشت

گروه سلامت ــ رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت توسعه برنامه‌های آموزشی و تبلیغی و ترویجی را مهمترین اقدامات انجام شده توسط این مرکز در سال 97 دانست.

قرآن و عترت وزارت بهداشت در سالی که گذشت
محمدمهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایکنا، به بررسی مهمترین برنامه‌های قرآنی اجر شده در وزارت بهداشت پرداخت.
وی تصریح کرد: وزارت بهداشت برای انجام فعالیت‌های قرآنی خود یک برنامه ۵ ساله طراحی کرد که سال ۹۷ سومین سال اجرای آن بود و براساس آن دو حوزه آموزشی و حوزه‌های تبلیغی و ترویجی طراحی شد.
بحرالعلوم بیان کرد: در حوزه آموزشی این مرکز دوره‌های آموزشی تربیت معلم دانشجوی قرآن و دوره ارتقای قاریان و حافظان قرآن را طراحی کرده و با واگذاری آن به دانشگاه‌های علوم پزشکی چندین دوره موفق از این دوره‌های آموزشی را برگزار کرد. همچنین دوره‌های آموزشی گوناگونی نیز برای کانون‌های دانشجویی قرآن و عترت برگزار شد.
وی افزود: در حوزه‌های تبلیغی و ترویجی نیز امسال بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت با بیش از ۶۰ هزار نفر شرکت‌کننده برگزار شد که ضمن استقبال بی‌نظیر دانشجویان، اساتید و کارکنان وزارت بهداشت به لحاظ کیفی نیز از از سال‌های گذشته پیشرفت بیشتری داشت.
بحرالعلوم با بیان اینکه سال گذشته مهمترین کار مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت ساماندهی کانون‌های قرآن و عترت در دانشگاه‌ها بود، گفت: توسط این کانون‌ها کارگاه‌های مهارت‌ها زندگی برای دانشجویان، کارکنان و اساتید علوم پزشکی در استان‌های مختلف برگزار شد.
وی یادآور شد: در سال ۹۷ ستاد اقامه نماز و ستاد امر به معروف و نهی از منکر وزارت بهداشت نیز به مرکز قرآن و عترت واگذار شد بر همین اساس به برگزاری دوره آموزشی اعضای ستاد امر به معروف و جذب روحانیون و پیش نماز در خوابگاه‌های علوم پزشکی با همکاری نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌ها پرداخته شد.
بحرالعلوم افزود: همچنین نشست کارشناسان حوزه‌های امر به معروف و نهی از منکر و کارشناسان نماز در تهران برگزار شد و همکاری‌های بین دستگاهی با نهاد‌های فرهنگی بیرون از وزارت بهداشت توسعه پیدا کرد.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف مرکز قرآن و عترت ارتقای اخلاقی مجموعه‌های علوم پزشکی است یادآور شد: امیدواریم با برگزاری برنامه‌های ویژه‌ای که در سال گذشته برگزار شد این هدف محقق شده و در سال جاری نیز بتوانیم آن را توسعه دهیم.
انتهای پیام
captcha