دوسالانه شعر «واعظ قزوینی»؛ بهانه‌ای برای تولیدات فاخر در هیئت‌های مذهبی
کد خبر: 3800345
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

دوسالانه شعر «واعظ قزوینی»؛ بهانه‌ای برای تولیدات فاخر در هیئت‌های مذهبی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به برگزاری دوسالانه شعر واعظ قزوینی، گفت: یکی از مشکلات حال و حاضر در شبکه مداحی موضوع تولید محتوا است، متأسفانه تولیدات فاخری در این راستا در اختیار هیئت‌های مذهبی نیست؛ لذا این دوسالانه که توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار می‌شود بهانه‌ای برای احیای این موضوع به شمار می‌رود.

احیای تفکر انقلابی از سیاست های جدی مدیریت جدید تبلیغات اسلامی خواهد بود
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی نعمت‌اللهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رخدادهای فرهنگی در تبلیغات اسلامی استان قزوین در سال 97 را می‌توان برگزاری دوسالانه شعر واعظ قزوینی برشمرد. 
وی افزود: این دوسالانه در راستای احیای شعر واعظ قزوینی به‌عنوان یکی از مکاتب شعر آیینی قزوین است تا براساس آن به تولید آثار فاخر در حوزه شعر آیینی دست یابیم. 
حجت‌الاسلام نعمت‌اللهی بیان کرد: یکی از مشکلات حال و حاضر در شبکه مداحی موضوع تولید محتوا است، متأسفانه تولیدات فاخری در این راستا در اختیار هیئت‌های مذهبی نیست لذا این دوسالانه بهانه‌ای برای احیای این موضوع به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: دغدغه ما این بود که برگزاری دوسالانه شعر واعظ قزوینی به‌عنوان یک برنامه مهم در این حوزه نهادینه شود که در سال 97 این اتفاق رخ داد و دومین دوسالانه واعظ قزوینی در قزوین برگزار شد. 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به برنامه‌های این سازمان در سال 98 عنوان کرد: با توجه به تغییر ریاست سازمان تبلیغات اسلامی هنوز سیاست‌های جدید به استان‌ها ابلاغ نشده است لذا نمی‌توان به‌طور دقیق برنامه‌ای را برای این سازمان در سال 98 پیش‌بینی کرد. 
وی بیان کرد: باید منتظر باشیم تا سیاست‌های جدید این سازمان برای استان‌ها ابلاغ شود تا براساس آن تصمیمی گیری شده و گام‌های بعدی برداشته شود.  
حجت‌الاسلام نعمت اللهی با اعلام اینکه به احتمال زیاد در اردیبهشت‌ماه سیاست‌ها و رویکردهای جدید مشخص و جمع‌بندی نهایی شده و ابلاغ خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به حکمی که رهبر معظم انقلاب به حجت‌الاسلام قمی داده‌اند و براساس آنچه از فحوای صحبت‌های مدیریت جدید برمی‌آید، رویکرد جدید سازمان دانش‌محور و پژوهش‌محور و در راستای احیای تفکر انقلابی خواهد بود. 
وی بیان کرد: در سیاست‌گذاری‌های جدید بحث‌های جدی در راستای گفتمان انقلاب به‌عنوان مهم‌ترین و شاخص‌ترین گفتمان دنبال خواهد شد لذا براین اساس و برای تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی سیاست‌های این سازمان در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و تبیین گام دوم انقلاب اسلامی خواهد بود. 
این مسئول یادآور شد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سازمان تبلیغات اسلامی تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب است و این سازمان به دنبال بررسی و تبیین شاخصه‌های مهمی است تا با آن به تحقق گام دوم دست یافت. 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: همچنین برگزاری جشنواره دین در مطبوعات محلی در سال 98 از مهم‌ترین برنامه‌هایی خواهد بود که تلاش می‌شود پیش از ماه مبارک رمضان در سطح استان قزوین برگزار شود.
انتهای پیام 
captcha