روز طبیعت را با شکرگزاری از خالق طبیعت سپری کنیم
کد خبر: 3800358
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
امام جمعه اقبالیه:

روز طبیعت را با شکرگزاری از خالق طبیعت سپری کنیم

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه اقبالیه گفت: در روز ۱۳ فروردین که روز طبیعت نامیده شده است، فرهنگ استفاده از طبیعت را بیاموزیم و شکرگزار خالق طبیعت باشیم؛ این روز انسان را به یاد رستاخیز می‌اندازد و بهانه‌ای برای با هم بودن است.

13 فروردین شکرگزار خالق طبیعت باشیم

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ نماز جمعه شهر اقبالیه 9 فروردین با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاطمی‌نسب، امام جمعه موقت شهر اقبالیه اقامه شد.

امام جمعه اقبالیه با تبریک یوم‌الله ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران گفت: شعار ما استقلال آزادی جمهوری اسلامی بود، به فرموده مقام معظم رهبری، نظام جمهوری اسلامی نظام مردم سالار فرهنگی است.
امام جمعه موقت این هفته و رئیس شورای سیاستگذاری نماز جمعه و جماعات استان قزوین گفت: در روز ۱۳ فروردین که روز طبیعت نامیده شده است، فرهنگ استفاده از طبیعت را بیاموزیم و شکرگزار خالق طبیعت باشیم؛ این روز انسان را به یاد رستاخیز می‌اندازد و بهانه‌ای برای با هم بودن است.
وی افزود:  25 رجب سالروز شهادت امام کاظم (ع) در زندان هارون‌الرشید در سال ۱۸۳ قمری است، امام کاظم علیه السلام فرمودند «بلکه خداوند مردانی را بر می‌انگیزد که عدل را زنده کند و زمین با احیای عدل زنده می‌شود».
۲۷ رجب نیز مصادف با بعثت پیامبر(ص) برای این است که ظلمت جهل را کنار بزنید و به جای آن نور علم بیاید.

امام جمعه با اشاره به سیل اخیر در شهرهای مختلف ایران گفت: خشم طبیعت ناشی از نامهربانی خود ما به طبیعت است، تجاوز به حریم رودخانه‌ها، ساخت‌وسازهای بی‌حساب و کتاب عدم لایروبی رودخانه‌ها، عدم محاسبه دقیق در ساخت‌و‌سازها اگرچه قابل پیشگیری نیست ولی قابل پیش‌بینی است و غفلت از این امر برای متولیان پذیرفتنی نیست.

ولی عباسی

انتهای پیام

captcha