17 هزار نفر از فضاهای دوستدار کودک در یزد بهره‌مند شدند
کد خبر: 3800361
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸

17 هزار نفر از فضاهای دوستدار کودک در یزد بهره‌مند شدند

گروه اجتماعی- معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد از استفاده بیش از 17 هزار نفر در این استان از فضاهای دوستدار کودک خبر داد.

سیدجواد میرحسینی، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد اظهار کرد: با گذشت نه روز از طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی جمعیت هلال احمر استان یزد شاهد استقبال خوب کودکان و نوجوانان از فضاهای دوستدار کودک بوده ایم.
وی گفت: کودکان و نوجوانان و خردسالان با مراجعه به این مکان‌ها، با اصول و اهداف هلال احمر آشنا شده و از طریق فعالیت‌هایی همچون نقاشی و بازی، فضایی دوست داشتنی و شاد را در مدت زمان کوتاهی که در این چادرها هستند، تجربه می‌کنند و همچنین کارت همیار هلال در راستای پیشبرد طرح بهرفت برای کودکان و نوجوانان در این چادرها صادر و به آنها تحویل داده خواهد شد.
میرحسینی بیان کرد: هدف از برپایی فضای دوستدار کودک در ایام نوروز کمک به خانواده‌ها و مسافران از طریق ایجاد فضایی امن و شاد برای کودکانشان بوده است.
وی با اشاره به اینکه تا پایان روز هفتم فروردین بیش از 17 هزار نفر از فضاهای دوستدار کودک بهره‌مند شدند گفت: مسابقه نقاشی صلح و دوستی و همچنین مسابقه رنگ امیزی امدادی طراحی شده که مسافران با حضور در چادرهای فضای کودک می‌توانند شرایط در مسابقه را بررسی و فرزندان خود را در این مسابقات شرکت دهند.
این مقام مسئول تصریح کرد: در این چادرها که فضای مورد نیاز فعالیت هنری کودکان آماده سازی شده، کودکان ونوجوانان با حضور در این چادرها اقدام به کشیدن نقاشی با موضوعات ایمنی در سفر، سلامتی در مسافرت‌ها، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، حفاظت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی می‌نمایند .

انتهای پیام

captcha