تظاهرات «روز زمین» در پایتخت آلمان
کد خبر: 3800435
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸

تظاهرات «روز زمین» در پایتخت آلمان

گروه بین‌الملل ـ گروهی از شهروندان آلمانی با تجمع در شهر برلین، پایتخت این کشور، در چهل و سومین سالگرد روز زمین به اشغال فلسطین توسط اسرائیل اعتراض کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی»؛ یک گروه 250 نفری از شهروندان آلمانی با تجمع در میدان «هرمان پلاتز» برلین در چهل و سومین سالگرد روز زمین (یوم الارض) به اشغالگری سرزمین فلسطین توسط اسرائیل اعتراض کردند.

این تجمع به دعوت سازمان‌های مردم‌نهاد فلسطینی ترتیب داده شده بود و شرکت‌کنندگان در آن پلاکاردهایی با مضامینی چون «آزاد باد فلسطین»، «روزی باز خواهیم گشت»، «زندانیان فلسطینی در بند اسرائیل باید آزاد شوند» در دست داشتند.

احمد محیسن، از فلسطینیان ساکن در برلین طی سخنانی در این گردهمایی با اشاره به ظلم اسرائیل به شهروندان فلسطینی و سکوت جهانیان در این باره تصریح کرد: تل‌آویو تاکنون تمام قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض کرده است.

وی همچنین خواستار افزایش اعتراض‌ها به سرکشی‌های اسرائیل از سوی کشورهای اروپایی شد و افزود: شغل اصلی دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور آمریکا) بنگاه‌داری است؛ قدس را مانند یک مِلک دید و به اسرائیل هدیه کرد؛ اکنون نیز بلندی‌های جولان را هدیه می‌دهد. در نوبت بعد کجا را پیشکش خواهد کرد؟ کرانه غربی یا مکه؟

شهروندان فلسطینی دیروز(10 فروردین‌ماه) در چهل و سومین سالگرد روز زمین (یوم الارض) به دعوت گروه‌های مختلف و سازمان‌های مردم‌نهاد در سرزمین‌های اشغالی کرانه باختری در میادین شهرها تجمع کردند.

گفتنی است، مردم فلسطین از 30 ماه مارس سال 2018 در مرز غزه با اسرائیل در راهپیمایی مسالمت‌آمیز بازگشت بزرگ به مناسبت چهل و دومین سالگرد «روز زمین» شرکت می‌کنند.

نظامیان اسرائیل برای برخورد با فلسطینیانی که خواهان بازگشت به سرزمین‌های خود و پایان 12 سال محاصره غیرقانونی نوار غزه هستند، از گلوله‌های جنگی استفاده می‌کنند.

نیروهای اسرائیل در 30 مارس سال 1976 تظاهرات فلسطینیان که در اعتراض به سیاست مصادره اراضی عربی در مناطق الجلیل (واقع در شمال فلسطین) برگزار شده بود را سرکوب کردند. در این تظاهرات که دو روز ادامه داشت، 6 فلسطینی ساکن مناطق مذکور به شهادت رسیده و صدها نفر دیگر مجروح شدند.

فلسطینی‌های ساکن اسرائیل و اراضی کرانه باختری، غزه و قدس، 30 مارس هر سال در اعتراض به این اقدام غیرانسانی اسرائیل و بزرگداشت این روز دست به اعتصاب عمومی می‌زنند.

انتهای پیام

captcha