ایران از آغاز انقلاب اسلامی حامی ملت و مقاومت فلسطین بوده است
کد خبر: 3800474
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶

ایران از آغاز انقلاب اسلامی حامی ملت و مقاومت فلسطین بوده است

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با بیان اینکه ایران از آغاز انقلاب اسلامی همواره حامی ملت و مقاومت فلسطین بوده است، گفت: بر لزوم تقویت روابط با تهران اصرار داریم.

به گزارش ایکنا؛‌ مهر نوشت: «صالح عاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفتگو با المیادین تاکید کرد که مواضع ایران در حمایت از فلسطین برای همگان معروف است و از آغاز انقلاب تاکنون تغییری نکرده است.

ایران از آغاز انقلاب اسلامی حامی ملت و مقاومت فلسطین بوده است

بر اساس این گزارش، عاروری اظهار کرد که مواضع عملی ایران در حمایت از مقاومت فلسطین کاملاً مشهود است و ما بر تقویت روابط با این کشور اصرار داریم.

وی افزود: تظاهرات بزرگ بازگشت دستاوردهای زیادی داشته که یکی از آن‌ها همسویی عمومی فلسطینیان و اجماع ملی بر سر آن است. مبارزان فلسطینی همچون شهید عمر ابو لیلی به موازات تظاهرات بازگشت، با دشمن وارد نبرد شده‌اند.

عاروری یادآور شد: ما هرگز به دشمن اعتماد نداشته‌ایم و همواره پیش‌بینی تشدید تجاوزات و جنایات آن علیه ملت فلسطین را کرده‌ایم. دشمن اگر می‌توانست در غزه بماند، اقدام به توسعه شهرک‌های صهیونیستی در داخل آن می‌کرد.

وی اظهار کرد: مسأله آتش‌بس یکی از معادلات موجود در چارچوب نقشه نبرد با دشمن است. دست‌یابی به توافق آتش‌بس در غزه بسیار نزدیک است و ممکن است ظرف امروز و فردا یا چند روز دیگر محقق شود.

عاروری در خصوص روابط حماس با حزب الله لبنان و سید حسن نصرالله تأکید کرد: به طور مرتب و پیوسته با سیدحسن نصرالله دیدار می‌کنیم، او از حامیان اصلی و حقیقی فلسطین و مقاومت است.

وی گفت: سید حسن نصرالله مواضعی عملی دارد و همواره آماده حمایت همه جانبه از مقاومت است. اهمیت ویژه‌ای به تقویت روابط با حزب الله به سبب ابعاد راهبردی آن در نبرد با دشمن صهیونیستی می‌دهیم.

انتهای پیام

captcha