۱۲ فروردین نماد اراده ملت ایران برای استقرار جمهوری اسلامی است
کد خبر: 3800535
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۹

۱۲ فروردین نماد اراده ملت ایران برای استقرار جمهوری اسلامی است

گروه اجتماعی - دبیر جبهه فرهنگی انقلاب در گیلان یوم‌الله دوازدهم فروردین را نماد اراده یک ملت برای استقرار نظام الهی تحت عنوان «جمهوری اسلامی» دانست و اظهار کرد: جمهوری اسلامی با خواست و اراده ملت ایران شکل گرفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، از دوازدهم فروردین‌ماه سال 1358 تعبیر به «یوم‌الله» کرد و گفت: یوم‌الله یعنی روزی که در آن حاکمیت قانون الهی و نظام دینی بر روی زمین استقرار پیدا می‌کند و لذا دوازدهم فروردین‌ماه یوم‌الله است، زیرا نظام اسلامی در ایران تحقق پیدا کرد.

وی یوم‌الله دوازدهم فروردین را نماد اراده یک ملت برای استقرار نظام الهی تحت عنوان «جمهوری اسلامی» دانست و اظهار کرد: جمهوری اسلامی با خواست و اراده ملت ایران شکل گرفت، زیرا معمار کبیر انقلاب اسلامی تاکید داشت همانگونه که مردم در پیدایش و شکل‌گیری این انقلاب نقش ایفا کردند، در تداوم و تثبیت آن نیز همچنان نقش‌آفرینی کنند.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در گیلان با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) انتخاب مردم در کنار تاییدات الهی برای استقرار نظام را امری واجب دانست و گفت: آن روز شکوهمند الهی که ملت ایران پای صندوق‌های رای آمدند و برای تعیین مدل نظام حاکم در صف انتخابات ایستادند و بیش از 98 درصد به جمهوری اسلامی آری گفتند، به نفع حاکمیت دین بود.

حجت‌الاسلام مهدوی با اشاره به نقش بی‌بدیل اراده مردم در طول چهل سال گذشته از عمر انقلاب، بیان کرد: اگر نظام اسلامی بخواهد در گام دوم پیش روی خویش همچنان متعالی، پرقدرت و پرنشاط باشد، یکی از مهمترین عوامل حفظ و ارتقای نظام همین خواست و همت و اراده جمعی است.

وی ملت ایران را ملت حماسه‌ساز دانست و تصریح کرد: بی‌تردید مردم در حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی از بسیاری از مسئولان جلوتر هستند و با عزم انقلابی و مقاومت جانانه موانع پیش روی داخلی و خارجی را پشت سر خواهند گذاشت و با ساختن تمدن نوین اسلامی زمینه‌ساز حکومت الهی جهانی حضرت ولی عصر(عج) خواهند شد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب گیلان با بیان اینکه ملت ایران در پیروی از مکتب به‌حق اسلام و اظهار ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) جزو ملت‌های خوش‌سابقه تاریخ هستند، اضافه کرد: در عصر حاضر مردم ایران وارثان خوبی برای تمدن‌سازی ایرانی - اسلامی خواهند بود.

وی جمهوری اسلامی را یکی از مصادیق مردم‌سالاری دینی دانست و عنوان کرد: یوم‌الله دوازدهم فروردین باید به عنوان مهمترین دستاورد انقلاب برای آحاد جامعه به ویژه نسل جوان تبیین شود.

مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مردم ایران از مردم صدر اسلام مقاوم‌تر و صبورتر هستند، یادآور شد: این مردم با روحیه ایثارگری همواره در میدان دفاع از اسلام و نظام اسلامی حضور داشته و دارند و سند مهم این ادعا تقدیم هزاران شهید گلگون‌کفن در دوران انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت(ع) است.

انتهای پیام

captcha