نظام جمهوری اسلامی نتیجه هزار و چهارصد سال مجاهدت است
کد خبر: 3800609
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱

نظام جمهوری اسلامی نتیجه هزار و چهارصد سال مجاهدت است

گروه اجتماعی – معاون فرهنگی سازمان اوقاف با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی نتیجه هزار و چهارصد سال مجاهدت است، گفت: انقلاب اسلامی از نعمت‌های بزرگ خداست.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف شامگاه گذشته در مراسم گرامیداشت روز جمهوری اسلامی که در آستان خواهر امام رشت برگزار شد، اظهار کرد: تعداد کثیر امامزادگان در گیلان بیانگر این است مردم این استان از دیرباز ارادت به خاندان عصمت و طهارت داشتند و امامزادگان به مردم این سرزمین‌ها پناه می‌آوردند.

وی با بیان اینکه با وجود شرایط بد جوی در روزهای اخیر، شاهد حضور مردم در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه هستیم، افزود: علم و حکمت نوری است که خداوند باید در دل انسان قرار دهد.

عادل گفت: امام موسی کاظم(ع) علم و دانشی را که لازم است هر انسان بداند در چهار عنوان خداشناسی، خودشناسی، وظیفه شناسی و انحراف شناسی خلاصه کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف بیان کرد: اینکه برخی از انسان‌ها برای حل مشکلات خود متوسل به راه‌های غیر اخلاقی و غیرشرعی مانند رشوه و پارتی می‌شوند ناشی از نقص آنان در توحید و خداشناسی است.

وی با بیان اینکه بسیاری از ما خدا را به یگانگی قبول داریم اما در التزام عملی به توحید مشکل داریم، تاکید کرد: منشا همه اراده‌ها و قدرت‌ها خداست و اگر کسی مشکلی را برای انسان حل می‌کند وسیله‌ای از جانب خداست. علت گناه هم ناشی از نقص در خداشناسی و آگاه و عالم ندانستن خداوند در زندگی است.

عادل همچنین به اهمیت خودشناسی در مسیر خداشناسی اشاره کرد و گفت: تنها توجه به یکی از هزاران زوایا و ظرایف مادی خلقت انسان منجر به ایمان به خداوند سبحان می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف بیان کرد: بعد معنوی خلقت انسان وجه تمایز انسان با دیگر موجودات است که باعث شده خداوند در قرآن کریم به واسطه همین وجه تمایز انسان را خلیفه خود در زمین معرفی کند.

عادل اعلام کرد: انسان مومن آیینه خدا نماست و اگر انسان خود را بشناسد هرگز حاضر نمی‌شود خود را به خاک مذلت بیاندازد و دست به گناه بزند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره وظیفه شناسی در نسبت با خداشناسی گفت: همه چیزی که خدا از انسان می‌خواهد این است که انسان عبد باشد. همه مقاماتی که پیامبر اکرم(ص) به آن دست یافت به خاطر عبد بودن ایشان بود.

وی در خصوص اهمیت شناخت زمینه انحراف در خداشناسی گفت: برای اینکه در غبار فتنه راه را گم نکنیم باید اجازه ندهیم فضای مجازی و ماهواره راه را به ما نشان دهند.

عادل با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی نتیجه هزار و چهارصد سال مجاهدت است، گفت: انقلاب اسلامی از نعمت‌های بزرگ خداست. مشکلات اقتصادی و گرانی و بیکاری وجود دارد اما باید دست به دست هم دهیم و از این مرحله عبور کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: آمریکا و اسرائیل هر چه داشتند برای ضربه زدن به انقلاب به کار بردند اما باز هم در مقابل انقلاب ناتوان هستند. در کشورهای منطقه اتفاقی نمی‌افتد مگر خواست جمهوری اسلامی باشد و این از برکت خون شهداست.

انتهای پیام

captcha