واکنش حزب‌الله لبنان به اجلاس سران عرب در تونس
کد خبر: 3800671
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷

واکنش حزب‌الله لبنان به اجلاس سران عرب در تونس

گروه بین‌الملل ـ جنش حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیمات سران اتحادیه عرب در تونس در مقایسه با اهمیت مرحله‌ای که امت در حال گذار از آن است، بسیار اندک و ناچیز بود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المنار؛ حزب‌الله لبنان لبنان شامگاه دوشنبه(12 فروردین‌ماه) در واکنش به اجلاس سران اتحادیه عرب در تونس اعلام کرد: تصمیم‌های سران عرب در مقایسه با اهمیت مرحله‌ای که امت عربی در حال گذار از آن است، بسیار اندک و ناچیز بود و فراتر از سطح تعامل با تصمیمات آمریکا در خصوص یهودی‌سازی قدس و جولان نرفت.
 
در این بیانیه آمده؛ مواضع سران عرب در این اجلاس تناقض بزرگی را نشان داد، در حالی که رهبران کشورهای عربی بر حق عرب‌ها در بازگرداندن قدس و جولان اشغالی تأکید کردند، می‌بینیم که بسیاری از آن‌ها برای برداشتن گام‌های بیشتر جهت عادی‌سازی روابط با دشمن(اسرائیل) هروله‌کنان می‌روند.
 
جنبش حزب‌الله لبنان در این بیانیه تصریح کرد: حتی برخی سران عربی خود را سرزنش می‌کنند که چرا از مدت‌ها پیش آغوش خود را برای رژیم اسرائیل نگشوده‌اند.

در این بیانیه از مواضع ملی و قومی میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در اجلاس دیروز اتحادیه عرب در رابطه با لبنان، فلسطین و جولان اشغالی سوریه و تأکید وی بر بازگشت آوارگان سوری به کشور خود تقدیر و تشکر شده است.

حزب‌الله  لبنان در این بیانیه همچنین از مواضع جنبش ملی و قومی در تونس در حمایت از مقاومت لبنان و فلسطین و ضرورت بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و همبستگی آن‌ها با  ملت مظلوم یمن و ضرورت توقف جنگ ویرانگر علیه این کشور تقدیر کرد.

حزب‌الله  در این بیانیه، مقاومت مردم فلسطین و حضور آن‌ها در راهپیمایی‌های حق بازگشت و راهپیمایی روز زمین (یوم الارض) به رغم همه توطئه‌ها، جنگ‌ها و محاصره را ستود و این حضور را پاسخی آشکار به معامله قرن دانست.
 
یادآوری می‌شود؛ سی‌اُمین اجلاس سران اتحادیه عرب دیروز(11 فروردین‌ماه) به میزبانی کشور تونس برگزار شد. اتحادیه عرب در مقابل اقدام اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در به‌رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی سوریه، تنها به محکومیت این اقدام بسنده کرد.
 
انتهای پیام
captcha