آغاز گام دوم نهضت ملی حفظ جزء ۳۰ در مدارس البرز
کد خبر: 3800723
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵

آغاز گام دوم نهضت ملی حفظ جزء ۳۰ در مدارس البرز

گروه فعالیت‌های قرآنی - معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز گفت: همزمان با آغاز سال جدید دوره دوم نهضت ملی حفظ جز ۳۰ قرآن در مدارس این استان برگزار می‌شود.

آغاز گام دوم نهضت ملی حفظ جزء ۳۰ در مدارس البرز

مسعود مهران نیا، معاون پرورشی آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: نهضت ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری جهت تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم از اوایل سال تحصیلی ۹۷ در مدارس استان همزمان با سایر مدارس کشور آغاز شده و هم اکنون در حال اجراست که با استقبال چشم‌گیر دانش‌آموزان و فرهنگیان همراه بوده است.
وی افزود: دانش‌آموزان در قالب سه گام نسبت به حفظ آیات و سوره‌های جزء ۳۰ اقدام می‌کنند که گام اول این طرح که شامل حفظ سوره‌های ناس تا زلزال بود که در اسفند ماه ۱۳۹۷ به اتمام رسید و دانش‌آموزان از اسفند ماه شروع به حفظ سوره‌های گام دوم یعنی طارق تا بینه کرده‌اند و انشاءالله با حلول ماه مبارک رمضان، گام سوم طرح برای حفظ سوره‌های نباء تا بروج آغاز خواهد شد.
این مسئول در خصوص اجرای طرح تشویقی و مواردی که در این زمینه در نظر گرفته برای دانش‌آموزان و مجریان طرح در نظر گرفته شده، افزود: به منظور تشویق و ترغیب هر چه بیشتر دانش‌آموزان به شرکت در این طرح، جوایزی از طرف ستاد راهبری حفظ در کشور تهیه شده است؛ ضمن اینکه در فرآیند اجرای گام اول به دانش‌آموزان اهدا شد و جوایز ۱۲۰۰ نفر از دانش‌آموزانی که در قرعه کشی گام اول این طرح انتخاب شده‌اند، در فروردین ماه سال جاری طی مراسم درون آموزشگاهی به دانش‌آموزان اهدا خواهد شد.
مهران‌نیا ادامه داد: جوایز فرهنگی ارزشمندی برای گام دوم و سوم نیز در نظر گرفته شده است که به قید قرعه بین دانش‌آموزانی که موفق به گذراندن این دوره‌ها شوند، اهدا خواهد شد و در نهایت دانش‌آموزانی که موفق به حفظ کل جزء ۳۰ شوند، در قرعه‌کشی پایانی که جوایز نفیسی از جمله کمک هزینه خودرو ملی و سفرزیارتی دارد، شرکت داده خواهند شد.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش البرز در ادامه با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه نهایی این طرح ملی برای دانش‌آموزان در تابستان سال جاری برگزار می‌شود، افزود: زمان و مکان دقیق برگزاری این مراسم به زودی اعلام خواهد شد.
وی با اشاره به نقش معلمان، آموزگاران و مدیران مدارس در پیشبرد این طرح گفت: به منظور قدرشناسی این بزرگواران و بر اساس ارزیابی های دقیق حضوری و غیر حضوری، از مجریان، مدارس، دارالقرآن‌ها و ادارات برتر در اجرای این طرح بزرگ معنوی نیز در هفته معلم تجلیل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بسط و گسترش فرهنگ انس با قرآن، کشف استعدادهای نهفته قرآنی و همگرایی نهادهای قرآنی و اجتماعی از اهداف دیگر طرح ملی حفظ جزء ۳۰ است، اظهار کرد: باید به این سمت حرکت کنیم که علاوه بر تنوع‌بخشی به ساختار رسانه‌ای، زمینه جذب مخاطب را نیز بیش از پیش فراهم کنیم.
این مسئول با اشاره به اینکه این نهضت در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ نیز در مدارس کشور ادامه دارد، افزود: امید است در آغاز سال، با همت و تلاش همکاران و همراهی والدین محترم، شاهد گسترش هر چه بیشتر این طرح در سطح همه مدارس باشیم و دانش‌آموزان بیشتری بتوانند موفق به حفظ کل جزء ۳۰ در ایام باقیمانده از سال تحصیلی جاری شوند.
انتهای پیام

captcha