اخلاق در فضای مجازی رعایت نمی‌شود
کد خبر: 3800787
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸

اخلاق در فضای مجازی رعایت نمی‌شود

گروه معارف ــ یک کارشناس دینی به توسعه استفاده از فضای مجازی توسط مردم اشاره و بیان کرد: یکی از معضلات جامعه امروز این است که اخلاق در فضای مجازی رعایت نمی‌شود و برخی اصول و موازین را زیر پا می‌گذارند.

کامل کردن مکارم اخلاق؛ از مهمترین محورهای مبعث رسول اکرم(ع)سیدموسی موسوی، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، ضمن تبریک عید مبعث اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) الگو و اسوه حسنه ما است و باید در تمام ابعاد زندگی سیره و سلوک ایشان را مدنظر قرار دهیم.
وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) فرمود که من برای کامل کردن مکارم اخلاق مبعوث شدم، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر آن طور که شایسته است، اخلاق در جامعه حاکم نیست و باید از تقارن مبعث پیامبر با سال جدید برای تغییر و پیاده کردن اخلاق در زندگی فردی و اجتماعی استفاده کنیم.
این کارشناس دینی به توسعه استفاده از فضای مجازی توسط مردم اشاره و بیان کرد: یکی از معضلات جامعه امروز این است که اخلاق در فضای مجازی رعایت نمی‌شود و برخی اصول و موازین را زیر پا می‌گذارند.
موسوی یادآور شد: پیامبر اکرم (ص) در زمان مبعوث شدن، با آزار و اذیت‌های بسیاری روبه‌رو شد، مشرکین در مقابل ایشان مقاومت می‌کردند؛ عده‌ای خاکستر بر سرش می‌ریختند؛ اما ایشان با اخلاق جامعه را اصلاح کرد و دین را جلو برد و آثار و برکات آن را امروز مشاهده می‌کنیم.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه به روزه عید مبعث بسیار تاکید شده و نذر در این روز فضایل و برکات زیادی دارد، ابراز کرد: در امامزادگان شاخص استان جشن روز مبعث برپا می‌شود.
وی به حادثه سیل در برخی استان‌ها اشاره کرد و افزود: این روزها مشاهده می‌کنیم که بعضی از مردم سیل مهربانی به راه انداختند و ضمن ارسال کمک به سیل‌زدگان، خانه‌های خود را به رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهند و امروز به تاسی از آموزه‌های اسلام و با الگو قرار دادن پیامبر مهربانی‌ها، اتحاد و انسجام بیشتر از هر چیز نیاز جامعه است.
انتهای پیام
captcha