عید مبعث؛ محور همبستگی مسلمانان
کد خبر: 3800792
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

عید مبعث؛ محور همبستگی مسلمانان

گروه معارف ــ رئیس شورای هیئت مذهبی خرم‌دره گفت: عید مبعث، محور همبستگی همه مسلمانان دنیاست و بعثت رسول گرامی اسلام مایه نجات بشریت است.

عید مبعث، محور همبستگی همه مسلمانان دنیاحمدالله مرادی، رئیس شورای هیئت مذهبی خرم‌دره در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: یکی از اعیادی که توصیه زیادی در بزرگداشت آن شده است عید مبعث است که از آن به عنوان تجلی اعظم الهی در روایات یاد شده است.
وی تصریح کرد: در باب میلاد نبی اکرم(ص) در زیارت از راه دور ایشان هم آمده است: «بِأَنْ کَشَفْتَ عَنْ نُورِ وِلَادَتِهِ ظُلَمَ الْأَسْتَار وَ أَلْبَسْتَ حَرَمَکَ فِیهِ حُلَلَ الْأَنْوَار»؛ با میلاد حضرت حجاب‌های ظلمت برداشته شده است و بر حرم الهی، حله‌هایی از نور پوشیده شده است اما در باب مبعث حضرت، آمده است: «بِالتَّجَلِّی الْأَعْظَمِ فِی هَذِهِ اللَّیْلَةِ مِنَ الشَّهْرِ الْمُعَظَّم»؛ تجلی اعظم الهی در آن شب بر عالم ما واقع شده است.
وی بعثت رسول گرامی اسلام را مایه نجات بشریت از جاهلیت دوران دانست و تأکید کرد: مسلمانان جهان می‌توانند با چنگ زدن به اعیاد مذهبی همچون مبعث، وحدت و یکپارچگی امت اسلامی را محقق سازند و دشمنان اسلام را در تضعیف و تفرقه‌افکنی میان مسلمانان ناکام بگذارند.
این مسئول حضرت محمد(ص) را مایه نجات بشریت از جاهلیت دوران توصیف کرد و ادامه داد: قبل از رسالت پیامبر اکرم جهان رو به انحطاط و زوال پیش می‌رفت، به طوری که فرهنگ جاهلی آن روزگار به هیچ عنوان درخور انسانیت نبود به همین دلیل خداوند پیامبر اکرم(ص) را برای نجات بشریت از شر جاهلیت دوران به پیامبری مبعوث کرد.
مرادی با اشاره به مقاومت و پایداری پیامبر اکرم در برابر ناملایمات برای گسترش دین اسلام در دنیا، اظهار کرد: مقاومت حضرت محمد (ص) در برابر ناملایمات و کینه‌توزی دشمنان بود که باعث شد دین اسلام در عرصه گیتی معرفی شود و امروز بیش از یک میلیارد نفر پیرو و شیفته این دین الهی است.
انتهای پیام
captcha