بعثت پیامبر(ص) نقطه رهایی بشریت از جهل بود
کد خبر: 3800809
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
مولوی عبدالحمید:

بعثت پیامبر(ص) نقطه رهایی بشریت از جهل بود

گروه معارف ــ امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان اینکه پیامبر اسلام زمانی به پیامبری مبعوث شدند که جهل، جنایت و قتل و غارت سراسر دنیای عرب را فراگرفته بود، افزود: بعثت ایشان بشریت را نجات داد و نقطه رهایی بود.

بعثت پیامبر(ص) نقطه رهایی بشریت از جهل بودبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، صبح امروز، 14 فروردین در آیین دانش‌آموختگی طلاب اهل سنت خاش، گفت: امروز، روز مبعث است، روزی که حضرت محمد(ص) به درجه پیامبری برگزیده شده و رسالت سنگین هدایت امت و بشریت بر دوش ایشان نهاده شد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان افزود: پیامبر اسلام زمانی به پیامبری مبعوث شدند که جهل، جنایت و قتل و غارت سراسر دنیای عرب را فراگرفته بود؛ بعثت ایشان بشریت را نجات داد و نقطه رهایی بود.
وی اظهار کرد: پیامبر اکرم با تعلیم و تزکیه و مجاهدت فراوان همین ملت غرق در ظلمت را به انسان‌هایی نورانی و متقی و تسلیم در برابر امر الهی تبدیل کرد.
مولوی عبدالحمید ادامه داد: قرآن کریم و سنت‌های گهربار پیامبر اسلام(ص) بالاترین نعمت و سرمایه برای مسلمانان و جامعه بشری به شمار می‌روند که با عمل به دستورات و احکام الهی و سیرت نبوی سعادت دنیوی و اخروی نصیب انسان می‌شود.
وی بیان کرد: بعثت رسول‌الله(ص) و دیگر انبیاء الهی با هدف اصلاح و هدایت امت‌ها و نجات از تاریکی، جهل و غفلت از پروردگار متعال صورت گرفته و اسلام به عنوان دین کامل و رهایی‌بخش آمد تا جامعه بشری را از انواع گرفتاری‌ها و مصائب و تاریکی‌ها نجات دهد.
این عالم اهل سنت بیان کرد: کسانی که می‌‌گویند تنها کتاب (قرآن) کافی است و حدیث را قبول ندارند در اشتباه و انحراف بسیار بزرگی قرار دارند که باید از این نظریه خود توبه کنند؛ در قرآن فقط دستور به اقامه‌ نماز، ادای حج، پرداخت زکات و سایر فرایض و احکام شده است اما کیفیت ادای این فرایض و جزئیات آن‌ها در احادیث و عملکرد رسول اکرم (ص) تشریح و توضیح داده شده‌ است.
گفتنی است، در این مراسم 158 نفر از طلاب حوزه مخزن العلوم و 75 نفر از طلاب دارالهدی اسماعیل‌آباد خاش موفق به دریافت گواهینامه و رتبه مولوی شدند.

انتهای پیام

captcha