آنسوی برجسته‌سازی مسئولیت چندماهه مدیرعامل صندوق بازنشستگى در رادیو قرآن
کد خبر: 3800815
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
یادداشت/

آنسوی برجسته‌سازی مسئولیت چندماهه مدیرعامل صندوق بازنشستگى در رادیو قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگى كشورى، تنها چند ماه در رادیو قرآن حضور داشت و بیش از دو سال است که مسئولیت وی نیز به پایان رسیده، مضافا اینکه او دارای سوابق علمی و اجرایی دیگری نیز هست.

یکی از گلوگاه های اقتصادی کشور به مدیر رادیو قرآن سپرده شدبه گزارش ایکنا؛ محمد سلیمی، سرپرست گروه تلاوت و محافل قرآنی رادیو قرآن درباره اخباری که طی چند روز گذشته درباره انتصاب مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری در رسانه‌های مختلف به ویژه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و نوع پرداختن رسانه‌ها به این مطلب، یادداشتی را ارائه کرد که در ادامه می‌خوانید؛

«یکی از گلوگاه‌های اقتصادی کشور به مدیر رادیو قرآن سپرده شد!»

اين، تیتر متن خبری بود که طی چند روز گذشته پیرامون انتصاب مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری در یکی از رسانه های کشور منتشر شد.

فارغ از اینکه فرد یاد شده براساس کدامین ضوابط و مبانی برای این جایگاه در نظر گرفته شده، به نحوی که ظاهرا تذکر جدی رئیس جمهور را نیز در پی داشته و صرف نظر از زوایا و منازعات سیاسی مربوطه، اینکه تیتر یک خبر را با عنوان مدیر رادیو قرآن! و نه مدیر سابق رادیو قرآن، تنظیم و برخی از کانال‌های نقد و طنز سیاسی نیز با اغراض و مقاصد گوناگون، آن را تکرار و به انحاء مختلف به آن بپردازند، جای بسی تأمل و‌ تعجب دارد.

به نظر می‌رسد یک شیطنت و یا لااقل نوعی بدسلیقگی در وراء این قضیه وجود دارد. زیرا مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگى كشورى، تنها چند ماه در رادیو قرآن حضور داشته و بیش از دو سال است که مسئولیت وی نیز به پایان رسیده. مضافا اینکه او دارای سوابق علمی و اجرایی دیگری نیز است و اتفاقاً در برخی از این جایگاه‌های خدمتی، توفیقات مناسبی داشته است.

همچنین در متن خبر انتصاب وی صرفاً به مسئولیت کوتاه مدت قبلی او در رادیو قرآن اشاره شده و بی ارتباط بودن پست قبلی او با مسئولیت فعلی برجسته‌سازی می‌شود که این مسئله عادی به نظر نرسیده و از منظر خبری نیز شیوه‌ای غیر حرفه‌ای تلقی می‌گردد.

شاید بتوان گفت تلاش پنهان تنظیم‌کنندگان چنین خبری مبتنی بر آن است که مدیران قرآنی کشور و رسانه را ضعیف و ناتوان جلوه داده و اینگونه به مخاطب القاء کنند که سایر پست‌ها و جایگاه‌های مدیریتی نیازمند افرادی با تراز بالاتر می‌باشد.

در این مقال قصد ندارم به ظرفیت‌های فراوان جامعه قرآنی در زمینه‌های گوناگون مدیریتی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی، مهندسی، پزشکی و نظایر آن اشاره کنم که ناگفته این ظرفیت در کشور پیداست و بر حسب موقعیتی که در اختیار عناصر قرآنی لایق و توانمند قرار داده شده، بهره‌های فراوانی از ایشان نصیب جامعه گردیده است، اما ذکر این نکته ضروری است که فراموش نکنیم رادیو قرآن دومین شبکه رادیویی تاریخ رادیوهای ایران است که در سال ۱۳۶۲ به دست با کفایت مقام معظم رهبری در زمان ریاست جمهوری ایشان تاسیس شده و هم اکنون نیز با خیل عظیمی از شنوندگان فرهیخته و قرآن باور مواجه است.

با عنایت به کلام حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند: «رادیو قرآن آبرویی برای جمهوری اسلامی است» می‌توان گفت تقریباً در همه دوره‌ها، سکان‌داری مدیریت این رسانه تأثیرگذار را نخبگان قرآنی کشور که برخی از آنها برند بین المللی در جهان اسلام محسوب می‌شوند بر عهده داشته و دارند.

علیهذا با تاکید بر اینکه مدیر رادیو قرآن هیچ مسئولیت جدیدی نپذیرفته و هم‌ اکنون نیز بحمدالله مشغول انجام‌ وظایف محوله در این‌ سنگر مقدس می‌باشد، خاطرنشان می‌سازد به لطف خداوند بزرگ، رادیو قرآن هم اکنون بصورت ۲۴ ساعته برنامه‌های مفید قرآنی و تلاوت‌های فاخر و باشکوه را روی آنتن برده و برنامه‌سازان و کارکنان سخت کوش آن به برکت همراهی ارزشمند و مؤثر انبوه شنوندگان متدین از داخل کشور و سایر کشورهای عربی که آنها را از صمیم قلب دوست داشته و سرمایه‌های حقیقی شبکه می‌دانند در مواقع انتشار اخبار سیاسی مرتبط با عزل و نصب مدیران کشور نیز ذره‌ای از وجهه علمی و تخصصی خود را از دست نداده با انگیزه و مصمم بر ادامه خدمت صادقانه به دین و مکتب و قرآن تأکید ورزیده و در نهایت احترام و ادب، توجه تنظیم کنندگان اینگونه اخبار را به رعایت توصیه ناصحانه خداوند عزیز حکیم جلب می‌نماید که حضرتش در هفتادمین آیه کریمه سوره مبارکه احزاب فرموده است:

«یا ایّها الّذین آمنوا اتّقوا اللّه و قولوا قولاً سدیداً؛ ای اهل ایمان! پروای الهی را پیشه ساخته و همواره سخن حق و استوار بر زبان جاری کنید».
با ادای احترام به حضور اصحاب گرانقدر رسانه و خادمین ارجمند ساحت خبر

محمد سلیمی»
انتهای پیام

captcha