کردستان آسیب جدی در بحث سیل و بارش برف نداشت
کد خبر: 3800816
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹

کردستان آسیب جدی در بحث سیل و بارش برف نداشت

گروه اجتماعی ــ استاندار کردستان، گفت: با توجه به تمهیدات انجام گرفته توسط ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها، آسیب جدی به استان کردستان وارد نشده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان، امروز، 14 فروردین ماه در دیدار سرزده به شهرستان قروه، با اشاره به بارش‌های اخیر و اتفاق رخ داده در سراسر کشور ضمن تسلیت به خانواده های که در جریان سیل اخیر در استان های کشور جان خود را از دست داده‌اند، اظهار کرد: در استان کردستان مشکل چندانی وجود نداشت و به مدیران و مسئولین اعلام شده که تا رفع مشکلات موجود دست از تلاش و کوشش نکشند و پای کار باشند .
وی با ابراز رضایت از عملکرد مدیران استانی و شهرستانی در راستای بررسی و پیگیری مشکلات به وجود آمده در اثر بارش باران و برف در استان، افزود: متاسفانه برخی از مشکلات مربوط به قبل بوده و هر گونه ناپختگی و یا کوتاهی در برخی امور و کارها موجب آسیب و ایجاد نگرانی برای مردم می‌شود.
استاندار کردستان، تأکید کرد: در خصوص اجرای پروژه ها دقت لازم را داشته و مسائل استاندارد و ایمنی و مباحث اصولی را مد نظر داشته باشید .
در ادامه موحد امان اللهی، فرمانداره قروه با تشریح وضعیت شهرستان در طول این چند روز به ویژه بارش باران و برف که خساراتی را در شهرستان بر جای گذاشت، عنوان کرد: در این مدت با بارش سنگین برف تعداد 190 واحد مسکونی، 56 جایگاه نگهداری دام و 157 انبار علوفه آسیب دیده‌اند .
وی افزود: 76 واحد مسکونی، 121 جایگاه دام و 180 انبار علوفه تخریب شده در این شهرستان بر اثر سیلاب که براساس هشدارهای داده شده تخلیه شده بودند دچار تخریب شدند.
فرماندار قروه در ادامه گفت: بر اثر بارش برف در روستای شیخ جعفر از توابع بخش سریش آباد یک مرد بر بر اثر ریزش دیوار انبار علوفه و بی احتیاطی جان خود را از دست داد .
امان اللهی، از تلف شدن تعداد 15 رأس دام شامل 13 رأس گوسفند و بز و 2 رأس گاو خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکثر دامداران به هشدارهای ستاد بحران دقت کرده بودند اما در این میان تعداد اندکی از دامداران به دلیل بی احتیاطی و جدی نگرفتن هشدارها دام های خود را از دست دادند .
انتهای پیام

captcha