تجلی عزت و استقلال کشور؛ از ثمرات قطع رابطه با آمریکا
کد خبر: 3801024
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳

تجلی عزت و استقلال کشور؛ از ثمرات قطع رابطه با آمریکا

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه دندی گفت: تجلی عزت و استقلال کشور، تحکیم و اقتدار دفاعی و امنیتی کشور، رسیدن ایران به خودکفایی در عرصه‌های مختلف، کاهش توان دشمن در اثرگذاری به فرایند داخلی و شکل‌گیری نیروهای جبهه مقاومت در منطقه از ثمرات قطع رابطه با آمریکا است.

تجلی عزت و استقلال کشور؛ از ثمرات قطع رابطه با آمریکابه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی خورشیدی‌اطهر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دندی ضمن تبریک فرارسیدن ماه شعبان اظهار کرد: ماه شعبان ماهی است که بهشت بر بندگانش واجب می‌شود و شخصیت‌های بزرگ و ارزشمندی از ستارگان ولایت و امامت در ماه شعبان دیده به جهان گشوده‌اند.
وی به سوم شعبان ولادت امام حسین(ع) که به عنوان روز پاسدار نامیده شد، اشاره کرد و گفت: پاسداران از شجاعت، استواری، ایمان و فضایل اخلاقی به امام حسین(ع) تأسی کرده‌اند و آن را در عرصه‌های مختلف انقلاب به منصه‌ظهور گذاشتند.
امام جمعه دندی با بیان اینکه پاسداران در راه حفظ آرمان‌های اسلامی و انقلابی و نیز حراست از تمامیت ارضی کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس صحنه‌های فراموش نشدنی و حماسه‌های با شکوهی آفریدند، افزود: پاسداران پس از جنگ نیز در عرصه‌های مختلف سازندگی حضور داشته و در روزهای اخیر نیز در کمک رسانی به سیل زدگان نقش مهمی داشتند و در 48 ساعت، 14 پل تخریبی را مرمت کردند.
وی به 18 فروردین روز جهانی بهداشت اشاره و اظهار کرد: بهداشت در واقع زیر بنای فعالیت‌های اقتصادی و پیشرفت‌های اجتماعی یک ملت است و سلامت جامعه در گرو رعایت اصول بهداشت است و از جمله ویژگی‌های فطری همه موجودات جهان غریزه پاکیزگی و میل به نظافت است.
خورشیدی‌اطهر به 20 فروردین و دستور رئیس جمهور وقت آمریکا بعد از گذشت پنج ماه از تصرف لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام در قطع رابطه سیاسی و بازرگانی با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: دشمن علاوه بر زمینه‌سازی نظامی علیه ایران اهداف دیگری را نیز در محاصره سیاسی و اقتصادی و انزوای ایران دنبال می‌کرد که در تمامی آنها ناکام ماند.
وی ادامه داد: تجلی عزت و استقلال کشور، تحکیم و اقتدار دفاعی و امنیتی کشور، رسیدن ایران به خودکفایی در عرصه‌های مختلف، کاهش توان دشمن در اثرگذاری به فرایند داخلی، ناکامی عوامل سرسپرده نفوذی دشمن در داخل، رشد روحیه استکبار ستیزی مردم ایران و مسلمانان جهان و شکل‌گیری نیروهای جبهه مقاومت در منطقه از ثمرات قطع رابطه با آمریکا است.
امام جمعه دندی به 20 فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای، آنهم در اوج تحریم‌ها و فشارها اشاره کرد و افزود: فناوری انرژی هسته‌ای کشورمان به همت جوانان و دانشمندان کشورمان محقق و تعدادی از دانشمندان نیز در این راه به شهادت رسیدند.
وی به سیل روزهای اخیر در کشورمان اشاره کرد و افزود: تجلی وحدت و همدلی خروشان‌تر از سیل خروشان بود و با وجود اینکه سیل اخیر حدود 400 شهر و روستا را گرفته بود در شهر و روستای این شهرستان‌ها احتمال جاری شدن سیل بود، اما با آماده باش کامل توانستند خسارت‌ها را به حداقل برسانند.
انتهای پیام
captcha