نخست‌وزیر پاکستان: بی‌طرفی به نفع همه است
کد خبر: 3801052
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
با اشاره به مذاکرات صلح افغانستان؛

نخست‌وزیر پاکستان: بی‌طرفی به نفع همه است

گروه بین‌الملل ــ نخست‌وزیر پاکستان با اشاره به واکنش تند دولت افغانستان به سخنان اخیرش درباره مذاکرات صلح، بیان کرد: آموخته‌ام بی‌طرفی به نفع همه است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آریانانیوز» افغانستان؛ عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، در گردهمایی که در جمرود (شهرکی در شهر خیبر، واقع در شمال پاکستان) برگزار شد، گفت: باید برای صلح در افغانستان دعا کنیم تا مردم این کشور بتوانند دوباره در امنیت زند‌گی کنند.

وی با تکرار سخنانش درباره ایجاد حکومت موقت در افغانستان، اظهار کرد: به حکومت افغانستان یک پیشنهاد برادرانه داده بودم که با واکنش‌های تند مواجه شدم.

عمران خان افزود: من آموخته‌ام که بی‌طرفی به نفع همه است؛ شهروندان آن سوی مرزهای افغانستان نیز از ایجاد صلح در این کشور سود خواهند برد.

یادآور می‌شود عمران خان چندی پیش در سخنانی رهبران حکومت وحدت ملی را در به بن‌بست کشاندن تلاش‌های صلح مقصر دانست. نخست‌وزیر پاکستان گفته بود که حکومت افغانستان با پافشاری‌های خود برای گفت‌وگوی مستقیم با طالبان، مانع پیشبرد روند صلح شده است.

عمران خان همچنین گفته بود که روند صلح زمانی موفق خواهد شد که حکومتی موقت و بی‌طرف در افغانستان ایجاد و انتخابات شفاف و آزادی که تمام اقشار در آن سهم داشته باشند برگزار شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha