تقدیر از سه هنرمند برجسته کشور در پنجمین جشن هفته هنر انقلاب
کد خبر: 3801231
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲

تقدیر از سه هنرمند برجسته کشور در پنجمین جشن هفته هنر انقلاب

گروه هنر ــ سه هنرمند برجسته کشور در افتتاحیه پنجمین جشن هفته هنر انقلاب تقدیر می‌شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، غلامعلی طاهری و رضا بدرالسماء، هنرمندان پیشکسوت هنر‌های تجسمی و نادر طالب‌زاده برنامه‌ساز، کارگردان و کارشناس پیشکسوت رسانه در آیین افتتاحیه پنجمین جشن هفته هنر انقلاب تقدیر می‌شوند.
غلامعلی طاهری متولد ۱۳۳۵ و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته نقاشی از دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران است. او سابقه دبیرکلی اولین جشنواره بین‌المللی هنر‌های تجسمی فجر، تدریس در دانشکده هنر دانشگاه الزهرا و دانشگاه شاهد، سرپرستی موزه هنر‌های معاصر تهران، مشاوره هنری مرکز هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اجرای ۲۹۰ برنامه آموزش نقاشی در صداوسیما، برپایی نمایشگاه انفرادی و شرکت در بیش از ۶۰ نمایشگاه گروهی در سطح ملی و بین‌المللی، دبیری نمایشگا‌ه‌ها و جشنواره‌های متعدد نقاشی، عضویت هیئت مؤسس و هیئت مدیره انجمن هنر‌های تجسمی انقلاب و دفاع مقدس و... را در کارنامه کاری خود داشته است.
رضا بدرالسماء، نگارگر اصفهانی، نیز متولد ۵ آذرماه سال ۱۳۲۸ در شهر هنردوست اصفهان به دنیا آمد. وی در سال ۱۳۸۷ موفق به اخذ درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده و تاکنون در بیش از ۵۰ نمایشگاه انفرادی و بیش از ۲۰۰ نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از کشور شرکت کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به نمایشگاه‌های نگارگری پاریس فرانسه ۱۹۹۳، نمایشگاه نگارگری فلورانس ایتالیا ۱۹۹۸، نمایشگاه آثار نگارگری و آبرنگ برلین آلمان ۲۰۰۳، نمایشگاه نگارگری در مرکز فرهنگی الصفدی طرابلس لبنان ۲۰۱۱، نمایشگاه آثار نگارگری (با مشارکت موسسه اکو) گرجستان ۲۰۱۱، نمایشگاه نگارگری به‌مناسبت هفته فرهنگی ایران در شهر آنکارا ترکیه ۲۰۱۲ و... اشاره کرد.
همچنین نگارگری تصاویر کتاب رباعیات خیام به پنج زبان، غزلیات حافظ، شاهنامه فردوسی، مثنوی مولانا، جلد کتاب یوسف پیامبر علیه‌السلام، دیوان پروین اعتصامی، دیوان شمس و... از جمله فعالیت‌های این هنرمند در عرصه تجسمی است.
نادر طالب‌زاده، متولد ۱۳۳۲ تهران، تهیه‌کننده، دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار، مجری برنامه‌های تلویزیونی، مستندساز و روزنامه‌نگار است. طالب‌زاده که از هم‌دوره‌ای‌های مرتضی آوینی و ابراهیم حاتمی‌کیا بوده از مؤسسین شبکه افق سیما به‌شمار می‌آید. وی دارای مدرک کارشناسی ادبیات انگلیسی از دانشگاه راندولف میکن و کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا است. وی فعالیت هنری را از ۱۳۵۹ در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلم‌سازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.
«بشارت منجی» نام سریالی است که به کارگردانی نادر طالب‌زاده ساخته شد. این فیلم بر اساس زمینه‌های مشترک بین اسلام و مسیحیت ساخته و پرداخته شده‌ است.
جشن هفته هنر انقلاب، به مناسبت سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی در تاریخ ۲۰ فروردین‌ماه ۹۸ آغاز شده و در طول یک هفته ضمن مرور مهم‌ترین رویداد‌های مرتبط با هنر انقلاب و هنرمندان انقلابی و معرفی چهره سال هنر انقلاب، با نمایش فیلم‌ها، اجرای تئاترها، برگزاری کنسرت و نمایشگاه‌های تجسمی و... تا تاریخ ۲۷ فروردین‌ماه ادامه می‌یابد.
انتهای پیام
captcha