آموزش 90 درصد امامان مساجد آلمان در خارج از کشور
کد خبر: 3801237
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶

آموزش 90 درصد امامان مساجد آلمان در خارج از کشور

گروه بین‌الملل ـ نتایج مطالعات جدید بنیاد «کنراد آدناور» نشان می‌دهد که تقریباً ۹۰ درصد امامان مساجد آلمان اهل این کشور نیستند.

به گزارش ایکنا؛ این بنیاد که وابسته به اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان است، نتایج مطالعات خود را در نشریه «راینیشه‌ پست» منتشر کرده است.

در نتایج این مطالعات آمده است که بیشتر امامان در مساجد آلمان از کشورهای ترکیه، شمال آفریقا، آلبانی، یوگسلاوی سابق، ایران و مصر آمده‌اند.

در شماره 417 هفته‌نامه خبری رايزنی فرهنگی ایران در آلمان آمده است: تقریباً نیمی از این امامان (در حدود ۲۵۰۰) در مساجد اتحادیه ترکی اسلامی دیتیب (هزار مسجد) مشغول به کارند. همچنین تعداد امامان فعال در انجمن ‌ملی گوروش با ۳۲۳ مسجد، انجمن‌های فرهنگی اسلامی با ۳۰۰ مسجد و جامعه اسلامی بوسنیایی با ۷۰ مسجد قابل توجه است.

آندرئاس جاکوبز، یکی از اعضای گروه تحقیقات بنیاد کنراد آدناور، در این باره گفت: «برنامه‌های دولت آلمان برای کنترل روحانیون خارج از کشور، چندان نمی‌تواند تأثیرگذار باشد، چرا که آنها در کشورهای مبدأ آموزش می‌بینند و مسئولان دولت فدرال نظارتی بر نحوه آموزش این روحانیون ندارند. همچنین بیشتر این امامان مهارت و صلاحیت کافی برای آموزش افراد در جامعه آلمان را ندارند و نمی‌توانند منابع مالی مساجد را به صورت مستقل تأمین کنند. آنها معمولاً تحت نظارت دقیق دولت‌های اسلامی کار می‌کنند».

او اضافه کرد: «به هر حال، در اروپا به امامان به منزله رهبران دینی، آموزشی و مسئولان ادغام نگاه می‌شود. در این راستا باید آنها بیش از حضور در سمینارهای آموزشی در ترکیه، مراکش و مصر، تحت آموزش قرار گیرند و زبان آلمانی را حداقل به صورت مبتدی بیاموزند. آنها همچنین نیاز به فرصت‌های شغلی مناسب و حقوق کافی دارند که باید به وسیله مسلمانان آلمان و به صورت مستقل از کشورهای مبدأ تأمین شود.»

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha