طرح نخست‌وزیر عراق برای نزدیک شدن دیدگاه‌های تهران و ریاض
کد خبر: 3801254
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱

طرح نخست‌وزیر عراق برای نزدیک شدن دیدگاه‌های تهران و ریاض

گروه بین‌الملل ـ یک منبع سیاسی عراقی از ابتکار عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر این کشور برای نزدیک‌کردن دیدگاه‌های میان ایران و عربستان در جریان سفر به تهران خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ یک منبع سیاسی عراقی نزدیک به نخست‌وزیر این کشور به پایگاه خبری «روسیا الیوم» اعلام کرد که عبدالمهدی قرار است در جریان سفر به ایران طرحی را برای نزدیک‌ کردن دیدگاه‌ها میان تهران و ریاض ارائه دهد.

این منبع عراقی افزود: همچنین، عادل عبدالمهدی در این سفر درباره روابط میان بغداد و تهران و سازوکارهای اجرای توافقنامه‌های امضاشده میان دو کشور بحث و تبادل‌نظر می‌کند.

براساس اعلام این منبع عراقی، طرح مذکور از زمان سفر عادل عبدالمهدی به مصر طی ماه گذشته آغاز شده و در جریان سفر نخست‌وزیر عراق به عربستان طی روز‌های آینده منسجم‌تر می‌شود.

یادآور می‌شود عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق، صبح امروز(17 فروردین‌ماه) در رأس هیئتی وزارتی وارد تهران شد و در کاخ سعدآباد مورد استقبال حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، قرار گرفت. همچنین، نخست‌وزیر عراق قرار است با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، نیز دیدار کند.

انتهای پیام
captcha