فارغ‌التحصیلی 210 حافظ قرآن در ترکیه
کد خبر: 3801274
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵

فارغ‌التحصیلی 210 حافظ قرآن در ترکیه

گروه بین‌الملل ـ جشن فارغ‌التحصیلی 210 حافظ کل قرآن ترکیه به همت دارالافتاء استان «سقاریه» این کشور و با حضور «علی ارباش»، رئیس سازمان امور دینی ترکیه برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری  ترک پرس، علی ارباش با ارائه سخنانی در این مراسم، ضمن تبریک به این حافظان کل قرآن، خانواده‌ها و مربیان آنان، به حدیثی از نبی اکرم(ص) با عنوان «خيرُكُم مَن تَعلَّمَ القرآنَ و عَلَّمهُ: بهترين شما كسي است كه قرآن را فراگيرد و به ديگران بياموزد» اشاره کرد و گفت: خداوند متعال قرآن را برای هدایت مردم از ظلمات و تاریکی به نور و روشنایی نازل فرموده است.
 
وی در ادامه به شرح زندگی انسان در دوره جاهلی قبل از نزول قرآن پرداخت و بیان کرد: قرآن خلاصه تمامی رسالت‌هایی است که بر همه انبیای الهی نازل شده و اسلام مردم را به نجات، امنیت و آرامش وعده داد و بهترین تفسیر قرآن کریم که خداوند متعال نازل فرموده، سیره رسول اکرم(ص) است.

در این مراسم همچنین، احمد حمدی نایر، استاندار سقاریه و فاتح سافشان، رئیس دانشگاه سقاریه و جمعی از مقامات این استان در مراسم اعطای گواهینامه حفظ قرآن کریم به این فارغ‌التحصیلان قرآنی حضور داشتند.
 
پس از این مراسم، علی ارباش در افتتاح کانون جوانان وابسته به ریاست امور دینی ترکیه شرکت کرد و ضمن سخنانی گفت: ما به همان اندازه که به جوانان خود توجه داریم و به همان اندازه که به تربیت آنان بر اساس مبانی و اصول اسلامی اهتمام می‌ورزیم، از آینده آنان نیز مطمئن هستیم.

انتهای پیام
captcha