موکب‌های اربعین به صورت تجمیعی به سیل‌زدگان خدمات ارائه می‌دهند
کد خبر: 3801285
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲
حیدری اعلام کرد:

موکب‌های اربعین به صورت تجمیعی به سیل‌زدگان خدمات ارائه می‌دهند

گروه جامعه ــ دبیر ستاد مرکزی اربعین از تجمیع موکب‌های اربعین در قالب موکب‌های بزرگ‌تر برای کمک به مردم سیل‌زده سه استان کشور خبر داد و گفت: موکب‌ها خدمات را منسجم و هماهنگ‌تر ارائه می‌دهند.

شهریار حیدری، دبیر ستاد مرکزی اربعین، در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ در پاسخ به این سؤال که کدام یک از کمیته‌های ستاد مرکزی اربعین برای کمک به سیل‌زدگان کشورمان فعالیت خواهند کرد؟ گفت: فقط بخش استقرار موکب‌ها در مناطق سیل‌زده را خواهیم‌ داشت.

وی تشریح کرد: موکب‌های اربعین در استان‌های خوزستان، گلستان و لرستان مستقر خواهند شد و با هماهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات مستقر و پخت و پز و توزیع غذای گرم را همانند مراسم اربعین برعهده خواهند داشت.

حیدری در خصوص تعداد موکب‌هایی که برای حضور در مناطق سیل‌زده اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: بیش از دو هزار موکب اربعین در کشور هست که البته تعدادی از این موکب‌ها با هم تجمیع و به مواکب بزرگ‌تر تبدیل می‌شوند و با خدمات منسجم‌تر به سیل‌زدگان ارائه خدمت خواهند کرد. موکب‌ها خدمات را منسجم و هماهنگ‌تر ارائه می‌دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که در پیاده‌روی اربعین از نذورات مردمی استفاده می‌شود. آیا موکب‌ها اجازه دریافت نذورات مردمی را دارند؟ گفت: موکب‌ها به همان شکل و چهارچوبی که در اربعین فعالیت و کمک‌های مردمی را دریافت می‌کنند برای سیل‌زدگان نیز فعالیت خواهند کرد. موکب‌ها در حال اعزام به مناطق سیل‌زده و مکان‌یابی برای استقرارند.

انتهای پیام 

captcha