اهدای بیش از 48 هزار واحد خون در ایام نوروز/ کمبود خون در مناطق سیل‌زده نداریم
کد خبر: 3801301
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
حاجی بیگی بیان کرد:

اهدای بیش از 48 هزار واحد خون در ایام نوروز/ کمبود خون در مناطق سیل‌زده نداریم

گروه سلامت ــ سخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به اهدای 48 هزار و 549 واحد خون طی تعطیلات نوروز، از وجود ذخیره خون مناسب در استان‌های سیل‌زده کشور خبر داد.

اهدای بیش از 48 هزار واحد خون در ایام نوروز/ عدم کمبود خون در مناطق سیل زدهبشیر حاجی بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اهدای بیش از ۴۸ هزار و ۵۴۹ واحد خون طی تعطیلات نوروز سال ۹۸ اظهار کرد: بیشترین میزان اهدای خون در استان‌های تهران، خراسان رضوی، مازندران و فارس صورت گرفته است.
وی همچنین از افزایش ۳ درصدی اهدای خون مردم در روز‌های ابتدایی سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ خبر داد و گفت: طی دوهفته ابتدایی سال جاری، ۸۳ هزار واحد خون و فرآورده‌های آن در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شدند.
مدیرکل دفتر مدیرعامل سازمان انتقال خون همچنین از مراجعه بیش از ۲ میلیون ۶۶۴ هزار نفر از مردم نوع‌دوست کشورمان به مراکز انتقال خون سطح کشور در سال ۹۷ خبر داد و یادآور شد: از این میان نزدیک به دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.
سخنگوی سازمان انتقال خون یادآور شد: در سال گذشته ۳۴ درصد از اهداکنندگان خون در کشور دارای گروه خون O+بودند که فراوان‌ترین گروه خون در کشور هستند و تنها یک درصد از اهداکنندگان خون در کشور دارای گروه خون AB-بودند، این گروه خونی کم‌یاب‌ترین گروه خونی در کشور است.
حاجی بیگی با اشاره به یکپارچه بودن شبکه انتقال خون و تأمین خون مورد نیاز و توسط مراکز سراسر کشور گفت: این مسئله موجب شد در حوادث جوی اخیر اغلب استان‌ها کمبود خاصی در تأمین منابع خونی وجود نداشته باشند، علی‌رغم این مسئله محموله‌های خون برای اطمینان به بیمارستان‌های مناطقی مانند لرستان توسط مراکز تأمین خون در این استان توزیع شدند، ضمن اینکه هیچ‌کدام اعلام کمبود نکرده‌اند.
سخنگوی سازمان انتقال خون افزود: با توجه به مسدود بودن برخی راه‌های ارتباطی در صورت نیاز خون با بالگرد به مراکز درمانی این مناطق ارسال می‌شود.
انتهای پیام
captcha