اسكان اضطراری 14 هزار مسافر نوروزی در مساجد و بقاع متبركه فارس/ 27000 پرس غذا توزیع شد
کد خبر: 3801307
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵

اسكان اضطراری 14 هزار مسافر نوروزی در مساجد و بقاع متبركه فارس/ 27000 پرس غذا توزیع شد

گروه اجتماعی ـ معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خيريه فارس با اشاره به وقوع سیل در شیراز گفت: طی روزهای 5 و 6 فروردین‌ماه جاری 14 هزار نفر در مساجد و بقاع متبركه و حسینیه‌های استان اسكان داده شدند.

حجت‌الاسلام رحيم صفری گرائي، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خيريه فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، به تشریح فعالیت‌های این اداره‌كل در امدادرسانی به آسیب‌دیدگان سیلاب شیراز پرداخت و گفت: نخستین كاری كه هنگام بارش باران و وقوع سیل انجام شد، این بود كه درب تمام مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبركه استان جهت اسكان مسافران نوروزی باز شد.
وی افزود: مسافران نوروزی و آسیب‌دیدگان سیلاب در 400 مسجد، حسینیه و بقعه متبركه استان فارس اسكان داده شدند به طوری كه طی روزهای 5 و 6 فروردین‌ماه جاری 14 هزار نفر در این اماكن اسكان داده شدند.
صفری گرائی، طبخ 15000 پرس غذای گرم از محل موقوفه معزالوزاره برای آسیب‌دیدگان سیلاب شیراز را از دیگر اقدامات این اداره‌كل برشمرد و گفت: این غذاها در محل‌های اسكان ضروری مسافران توزیع شد.
معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خيريه فارس، طبخ و توزیع 8000 پرس غذای گر جهت آسیب دیدگان سیلاب شیراز، تهیه 3000 تكه پوشاك از محل موقوفه صاحبدیوانی و توزیع بین سیل‌زدگان، طبخ و توزیع 600 پرس غذای گرم (روزانه 200 پرس) از محل موقوفه نصیرالملک و توزیع در میان آسیب دیدگان شهرک سعدی، طبخ 1000 پرس غذای گرم توسط هیئت امناو خدام حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین(ع) و توزیع بین افراد سیل‌زده و طبخ و تهیه 2500 پرس غذا توسط هیئت امناو خدام حرم مطهرحضرت علی‌بن حمزه(ع) و توزیع بین سیل‌زدگان را از دیگر اقدامات این اداره‌كل دانست.
وی با بیان اینكه به طور كلی 27100 پرس غذای گرم از محل موقوفات استان فارس در محل‌های اسکان ضروری مسافران و محله‌های آسیب دیده از سیلاب در ایام نوروز توزیع شد، گفت: همچنین 2000 شل آب معدنی از محل موقوفه اطهر آب شیراز در محل‌های اسکان ضروری مسافران و محل های آسیب دیده از سیلاب در روز 5 فروردین توزیع شد.
به گفته صفری گرائی، اعزام مبلغین طرح آرامش بهاری به محل اسکان آسیب دیدگان سیلاب و شهرک سعدی شیراز جهت امدادرسانی و اجرای برنامه ویژه کودکان خانواده‌های آسیب دیده از سیلاب، پرداخت هزینه تخلیه آب از منازل سیل‌زدگان به مبلغ 10 میلیون تومان، تهیه سبد كالا شامل برنج، روغن، ماكارونی و غیره از محل موقوفه میرزا حسن ترك و توزیع آن میان 150 خانواده نیازمند از دیگر اقدامات اداره‌كل اوقاف فارس در حادثه سیل شیراز بود.
حضور دائم اداره کل اوقاف فارس در جلسات ستاد بحران استانداری و معاون فرهنگی و اجتماعی در جلسات كمیته بحران فرمانداری، بازدید میدانی از مناطق آسیب دیده سیل و بررسی وضعیت محله‌های آسیب دیده از سیلاب و گفت‌وگو با خانواده‌های آسیب دیدگان و احصای نیازهای آنان، حضور دائم مدیرکل، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و همچنین اداره اوقاف ناحیه سه شیراز به همراه تعدادی از خدام و هیئت امنا جهت همکاری با گروه های جهادی، بسیج و سپاه به منظور پاکسازی سیلاب مناطق آسیب دیده(محله‌های سعدی و سلطان آباد) و غیره از دیگر مواردی بودی كه صفری گرائی به آن‌ها اشاره كرد.
انتهای پیام

captcha