شایعه وقوع سیل در شیراز به دلیل تخریب خاكریز سپاه را به شدت تكذیب می‌كنم
کد خبر: 3801319
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸

شایعه وقوع سیل در شیراز به دلیل تخریب خاكریز سپاه را به شدت تكذیب می‌كنم

گروه اجتماعی ـ استاندار فارس با اشاره به شایعه‌پراكنی‌ها در فضای مجازی درباره علل وقوع سیل در شیراز گفت: شایعه‌ای كه در فضای مجازی منتشر شده، مبنی بر وقوع سیل به دلیل تخریب خاکریز سپاه را قویاً تکذیب می‌كنیم.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، 17 فروردین‌ماه در نشست ستاد بازسازی و بازتوانی خسارات ناشی از سیل در شیراز با اشاره به شایعه‌پراكنی‌ها در فضای مجازی درباره علل وقوع سیل در شیراز كه از سوی معاندان نظام انجام شده است، گفت: شایعه‌ای كه در فضای مجازی منتشر شده، مبنی بر وقوع سیل به دلیل تخریب خاکریز سپاه را قویاً تکذیب می‌كنیم و از شهروندان می‌خواهیم گوش به تبلیغات سوء معاندان ندهند.
وی با اشاره به همكاری نیروهای بسیج و سپاه در جبران خسارات ناشی از سیل گفت: استانداری فارس همراه با بسیج و سپاه و سایر دستگاه‌ها در مرحله نخست اقدام به بازسازی و مرمت منازل آسیب‌دیده از سیل در شهرك سعدی كرده است.
رحیمی همچنین بر این نكته تأكید كرد كه با مدیرانی كه در جریان و بعد از وقوع سیل به نوعی قصور و كوتاهی كرده‌اند، برخوردار اداری خواهد شد.
استاندار فارس یادآور شد: هشدارهایی 10 روز قبل از وقوع سیل به صورت ویژه مبنی بر لزوم حضور دستگاه‌ها در محل مأموریت خود ابلاغ شد لذا با مدیرانی كه علی‌رغم این هشدارها، مرخصی خود را هنگام بروز حادثه لغو نكرده و یا بی‌توجهی كرده‌اند، برخورد خواهد شد.

رحيمي، اقدامات انجام شده در زمینه پیشگيری و پس از وقوع حادثه سیل را خوب توصیف کرد و با بیان اینکه امداد و نجات در این حادثه شیراز رکورد جدیدی به ثبت رسانده است، گفت: بازتوانی و بازسازی در نقاط آسیب دیده آغاز شده است.

وی همچنین میزان خسارات وارد شده به زیرساخت‌های عمرانی و اراضی كشاورزی در سیل اخیر را 500 میلیارد تومان اعلام كرد و گفت: برای مقابله با سیل باید اجرای طرح‌های جامع ایمن‌سازی در مقابله با سیلاب‌ها در مراكز شهری و روستایی در اولویت قرار گیرد.

استاندار فارس بر لزوم تهیه و اجرایی شدن طرح ساماندهی مسیل‌ها و رودخانه‌ها در سطح استان به ویژه شهر شیراز تاکید كرد و گفت: شهرداری شیراز مکلف شده است با همکاری دانشگاه و سایر دستگاه ‌ای مربوطه این طرح را در دو ماه آینده ارائه دهد و این اقدام به عنوان اولویت اول شهرداری شیراز تعیین شده و شورای شهر نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

رحيمي با اشاره به اینکه همدلی و همراهی مردم فارس و شیراز در یاری رساندن به آسیب‌دیدگان واقعه سیل پنجم فروردین‌ماه جلوه‌ای ارزشمند از نوع دوستی را به نمایش گذاشته است، از مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خواست ثبت این روز به عنوان روز جهانی مهمان‌نوازی را پیگیری کنند.

وی همچنین به وقوع سیل در لرستان اشاره كرد و گفت: استان فارس به عنوان استان معین استان‌های لرستان و خوزستان معرفی شده است و در این زمینه اقدامات مختلفی از جمله ارسال ماشین آلات راهداری و پتو، چادر و بسته‌های غذایی و دارویی انجام داده‌ایم.
استاندار فارس، ترمیم راه‌های كوهدشت لرستان و ارسال كمك‌های نقدی و غیرنقدی به سیل‌زدگان خوزستان را از دیگر اقداماتی برشمرد كه انجام شده و یا خواهند شد.
انتهای پیام

captcha