برپایی موکب‌های سمنان برای کمک به سیل‌زدگان در لرستان
کد خبر: 3801357
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷

برپایی موکب‌های سمنان برای کمک به سیل‌زدگان در لرستان

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار سمنان از برپایی موکب‌های استان سمنان برای کمک به سیل‌زدگان در لرستان خبر داد و گفت: باید از همه ظرفیت موکب‌های اربعین در امدادرسانی به سیل‌زدگان استفاده شود.

برپایی موکب‌های سمنان برای کمک به سیل‌زدگان در لرستان

به گزارش ایکنا از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار سمنان عصر روز گذشته، 17 فروردین در جلسه هماهنگی موکب‌های اربعین استان سمنان جهت خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده کشور در استانداری از برپایی موکب‌های استان سمنان برای کمک به سیل‌زدگان در لرستان خبر داد و گفت: باید از همه ظرفیت موکب‌های اربعین در امدادرسانی به سیل‌زدگان استفاده شود.

وی با بیان اینکه تلاش فرمانداران در مدیریت بحران طی ایام نوروز شایسته تقدیر است، گفت: لرستان در شرایط فعلی نیاز اصلی و اساسی به امدادرسانی و کمک دارد و باید تمام امکانات و تجهیزات خود را به کمک‌رسانی به این منطقه معطوف کرد.

خجسته‌پور تهیه و توزیع غذا توسط موکب‌های اربعین در مناطق سیل‌زده را بسیار ضروری دانست و افزود: لازم است تا خادمان این موکب‌ها از ورود به دیگر حوزه‌های امدادرسانی، به‌صورت جدی پرهیز کنند.

وی یادآور شد: موکب‌ها و اقداماتی که در مناطق سیل‌زده شمال کشور در حال امدادرسانی هستند، باید تقویت‌شده و به کار خود ادامه دهند که در این راستا فرمانداران باید آمادگی خود را برای ارائه خدمات و امکانات امدادرسانی سایر مناطق سیل‌زده در صورت نیاز، حفظ و تقویت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با تأکید بر اینکه بخشی از محموله‌های امدادی به استان لرستان اعزام‌شده، بیان کرد: ماشین‌آلات و تجهیزات راه‌سازی، راهداری و زیرساختی تحت نظر مدیریت بحران استانداری سمنان، در اختیار بسیج سازندگی استان در مناطق سیل‌زده جهت امدادرسانی قرار خواهد گرفت.

همچنین حسن اسلامی‌راد، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان اظهار کرد: باید از تمام ظرفیت‌های موکب‌های اربعین در امدادرسانی به سیل‌زدگان استفاده شود که بر این اساس از ابتدای بحران در استان گلستان موکب اربعین گرمسار به این منطقه اعزام و در حال ارائه خدمات است.

وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری کمک‌های مردمی باید در قالب یک اقدام متمرکز صورت گیرد تا تمامی امکانات و تجهیزات موردنیاز و مواد اولیه همانند اربعین، از آغاز بارگیری شود، یادآور شد:  در خدمت‌رسانی وامداد‌رسانی به مردم و آسیب‌دیدگان مناطق سیل‌زده، به‌هیچ‌عنوان نباید تداخل وظایف صورت گیرد.

سید‌عباس دانایی، فرماندار سمنان نیز با بیان اینکه موکب داران در انتظار اعلام نیاز استان‌های سیل‌زده به‌منظور خدمات‌رسانی هستند، گفت: کمک‌های مردم سمنان در قالب انبوهی از امکانات و اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان جمع‌آوری و آماده اعزام است.

دانایی با بیان اینکه موکب‌های مرکز استان به‌منظور حضور در مناطق سیل‌زده آمادگی کامل دارند، افزود: با هماهنگی شهرداری و بسیج مستضعفان، چادرهایی در سطح شهر سمنان ایجاد و اقدامات مربوط به جمع‌آوری کمک‌های مردمی را به انجام خواهد رسید.

محمد کرم محمدی، نیز در این جلسه با بیان اینکه برای امدادرسانی به سیل‌زدگان باید  نیازسنجی و مهم‌ترین ملزومات مردم مناطق سیل‌زده احصا شود، متذکر شد: یکی از نیازهای اساسی منطقه لرستان، امکانات و تجهیزات دارویی محسوب می‌شود و در برخی مناطق امدادرسانی صرفاً به‌صورت هوایی امکان‌پذیر است.

به گفته وی، بیش از دو هفته است که از شاهرود و به‌صورت خودجوش روزانه چندین هزار قرص نان و دیگر ملزومات به استان گلستان ارسال‌ شده است و این بار نیز این آمادگی وجود دارد تا اقلام مورد نیاز از سوی موکب‌داران این شهرستان تهیه شود.

علی‌اصغر مجد، فرماندار دامغان از آمادگی ۱۰۰ درصدی موکب‌های این شهرستان برای کمک به مناطق سیلزده با بسیج تمامی امکانات خبر داد.

علی مؤیدی‌زاده‌، فرماندار سرخه  بابیان اینکه میزان دقیق خسارات و فاجعه سیل در لرستان هنوز هم در ابهام است، افزود: موکب شهرستان سرخه آمادگی دارد تا برای خدمات‌رسانی به مردم سیل‌زده به این مناطق اعزام شود و به‌عنوان پیشنهاد کارمندان ادارات می‌توانند در صورت علاقه‌مندی شخصی، یک روز از حقوق خود را در خصوص کمک به سیل‌زدگان اختصاص دهند.

داریوش طاهری فرماندار گرمسار بابیان اینکه ستاد اربعین این شهرستان هم‌زمان باسیل گلستان فعال و کمک‌های مردمی به استان گلستان اعزام شد، گفت: آمادگی توزیع یک وعده‌غذای گرم در یک بازه زمانی ده تا پانزده‌روزه در مناطق سیل‌زده وجود دارد.

حسن ارگی، فرماندار شهرستان مهدی‌شهر هم در این نشست با بیان اینکه حمایت استانداری از کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده درخور تقدیر است، اظهار کرد: مسئولان موکب شهرستان در دو بخش اسکان و تغذیه دارای تجارب بسیار خوب و مفید بوده و آماده اعزام به مناطق سیل‌زده هستند.

احمد ملایری فرماندار میامی نیز خاطرنشان کرد: نیازهای لرستان باید با فرماندهی واحد احصا شود که در این راستا مردم خوب کالپوش با همه آلام و دردهای خود تقاضا کردند تا پایگاهی به‌منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان دایر شود.

مجتبی بور بور، فرماندار آرادان همچنین بابیان اینکه جشن نوروز گاهی آرادان به حرمت جان‌باختگان سیل اخیر لغو و هزینه‌های آن برای کمک به سیل‌زدگان واریز شد،یاداور شد: با توجه به اینکه خود شهرستان همچنان درگیر مشکلات برجای‌مانده از سیل اخیر و بارش‌های شدید گذشته است اما مردم خوب این شهرستان به‌صورت خودجوش به صحنه آمده و کمک‌های خود را به سیل‌زدگان گلستان ارسال کردند.

انتهای پیام

captcha