ارزیابی خسارات سیل در لرستان برای تأمین بودجه
کد خبر: 3801360
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵

ارزیابی خسارات سیل در لرستان برای تأمین بودجه

گروه اجتماعی ــ استاندار لرستان با بیان این‌که دولت امیدوار و مصمم است که خسارت سیل را جبران کند، اظهار کرد: خسارات در حال ارزیابی هستند و تا یک‌شنبه ارزیابی‏‎ها برای تامین بودجه انجام می‎شود.

ابه گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان شنبه، هفدهم فروردین در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به‌دنبال این سیل ویران‌گر مردم ما سالم ماندند اما وسایل خود را از دست دادند.
وی با بیان این‌که در چگنی، پلدختر، معمولان، دلفان، کوهدشت و ... مردم داشته‌های را که در طول عمر خود اندوخته بودند به یک لحظه از دست داده‎اند، همچنین زیرساخت‌های برق، آب، کانال‌ها و تاسیسات شهری نیز به‌شدت آسیب دیده است.
خادمی با بیان این‌که دولت امیدوار و مصمم است که خسارت را جبران کند و این حجم آب خواست خداوند بوده است، اضافه کرد: باید در بخش‎هایی کارمان را بهتر انجام می‌دادیم و در بستر و مسیر رودخانه‎ها نباید خانه می‎ساختیم و کانال‎ها بزرگ‌تر ساخته می‎شد اما حجم این سیل قابل پیش‎بینی نبود.
استاندار لرستان ادامه داد: خسارات در حال ارزیابی هستند و تا یک‌شنبه ارزیابی‏‎ها برای تأمین بودجه انجام می‎شود.
خادمی با اشاره به امدادرسانی، افزود: امدادرسانی تاکنون گسترده بوده و چندین استان نیز دچار مشکل شدند اما آن‌ها کمتر از ما آسیب دیدند و همه در حال آماده‌باش بودند.
وی با بیان این‌که با توجه به این‌که پلدختر جمعیت بیشتری داشت بخشی از امدادرسانی آن‌جا رفت، اظهار کرد: اولویت تهیه وسایل زندگی مردم است.

انتهای پیام

captcha