احتمال استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای کمک به مناطق سیل‌زده
کد خبر: 3801372
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد:

احتمال استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای کمک به مناطق سیل‌زده

گروه اقتصاد ــ کیان‌پور با اشاره به تدابیر مجلس برای حمایت از استان‌های سیل‌زده اظهار کرد: اگر قرار باشد از منابع صندوق توسعه ملی برای جبران خسارت استفاده شود، قطعاً اذن مقام معظم رهبری در مورد آن و همه جوانب امر در نظر گرفته خواهد شد.

جلسه علنی مجلس با حضور مسئولان دولتی برای جبران خسارت سیل زدگان

مجید کیان‌پور، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، به بیان نکاتی درباره برنامه مجلس برای حمایت از استان‌‌های سیل‌زده و همچنین نحوه خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان پرداخت و گفت: مجلس امروز یکشنبه، 18 فروردین، با مسئولان دولت درباره گزارش مربوط به سیلی که در نوروز امسال در استان‌های گلستان، لرستان، ایلام و خوزستان رخ داد، جلسه خواهد داشت و موارد لازم را بررسی خواهد کرد.

تدابیر مجلس برای حمایت از سیل‌زدگان

وی ادامه داد: همچنین در جلسه امروز که به صورت علنی برگزار خواهد شد، در مورد نحوه جبران خسارت سیل‌زدگان و نیز نحوه خدمات‌رسانی به مردم بحث و بررسی می‌شود.

منتخب مردم دورود و ازنا در خانه ملت درباره نحوه خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان نیز یادآور شد: در حوزه انتخابیه بنده با توجه به تدابیر لازم، کمک‌رسانی به خوبی انجام می‌شود و خسارت جانی در این حوزه نداشتیم و خسارت مالی ما هم با این تدابیر به حداقل رسید.

خسارت سنگین به تأسیسات زیربنایی

کیان‌پور اظهار کرد: اکنون به غیر از چند روستا که راه ارتباطی آن‌ها هنوز قطع است که عمدتاً ناشی از رانش زمین به خاطر بارندگی زیاد است و همچنین قطعی برق چند روستا، مابقی روستاها از وضعیت پایداری برخوردار هستند و آب، برق و گاز آن‌ها وصل شده و از این بابت مشکلی ندارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: امیدواریم در مورد رانش زمین هم پیگیری‌های لازم انجام شود. در حال حاضر مشکل اصلی مربوط به خساراتی است که بر جای مانده است. خسارت‌هایی که به تأسیسات زیرساختی و روبنایی کشور وارد شده بسیار سنگین است. لذا باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

ارزیابی دقیقی از میزان خسارت‌های سیل اخیر نشده است

منتخب مردم دورود و ازنا در خانه ملت ادامه داد: در جاده‌ها و پل‌ها مشکلات عدیده‌ای داریم و مسکن روستایی و شهری ما در استان‌های سیل زده آسیب‌ زیادی دیده است که در حال ارزیابی هستند. امیدواریم با مشخص شدن میزان خسارت‌ها، روند پرداخت آن شروع شود. البته هنوز ارزیابی دقیقی از میزان خسارت‌ها به اراضی کشاورزی و مزارع، دامداران و شیلات صورت نگرفته است.

وی اظهار کرد: بسیاری از مزارع و شیلات در حوزه دورود و ازنا از بین رفته و ضروری است که ارزیابی دقیقی در این مورد انجام شود و هم برای جبران خسارت آنها برنامه‌ریزی شود و هم در مورد تسهیلاتی که این افراد دریافت کرده‌اند تدابیری اندیشیده شود تا مشکلات خسارت‌دیدگان کمتر شود.

احتمال استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای جبران خسارت سیل‌زدگان

کیان‌پور درباره احتمال پرداخت خسارت سیل‌زدگان از محل صندوق توسعه ملی بیان کرد: تا میزان 15 هزار میلیارد تومان در بودجه سال 98 برای هزینه‌های ناشی از بحران‌ها پیش‌بینی شده، اما به نظر بنده، احتمالاً خارج از بودجه امسال، تمهیداتی برای پرداخت خسارات سیل اخیر در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به خسارت‌های زیادی که سیل اخیر به بار آورده است، گفت: میزان خسارت‌ها به ویژه در شهر پلدختر و معمولان بسیار سنگین است و شاید به همین دلیل به ناچار خارج از بودجه سال 98 کمک‌هایی شود. قطعاً در بقیه استان‌ها هم خسارت‌های بسیاری وارد شده که همگی باید جمع‌بندی و ارزیابی و راهکار کلی برای آن در نظر گرفته شود.

کیان‌پور در پایان با اشاره به در نظر گرفتن همه جوانب امر برای پرداخت خسارت به سیل‌زدگان از منابع صندوق توسعه ملی اظهار کرد: اگر قرار باشد از منابع صندوق توسعه ملی برای جبران خسارت استفاده شود، قطعاً اذن مقام معظم رهبری در مورد آن و همه جوانب امر در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام

captcha