بازدید بیش از ۱۵ هزار نفر از کاخ‌موزه سردار ماکو
کد خبر: 3801450
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
همزمان با نوروز ۹۸ صورت گرفت؛

بازدید بیش از ۱۵ هزار نفر از کاخ‌موزه سردار ماکو

گروه فرهنگی ــ رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماکو گفت: همزمان با ایام تعطیلات نوروزی امسال، ۱۵ هزار و ۶۰۰ نفر از کاخ‌موزه سردار ماکو بازدید کرده‌اند.

بازدید بیش از 15 هزار نفر از کاخ‌موزه سردار ماکو

علی خورابلو، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماکو‌ در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به تعداد بازدیدکنندگان از کاخ موزه سردار ماکو اظهار کرد: از ۲۹ اسفند‌ماه ۹۷ تا ۱۵ فروردین‌ماه ۹۸ در حدود ۱۵ هزار و ۶۰۰ نفر از این کاخ دیدن کرده‌اند که ۴۰ نفر از آن‌ها را مسافران خارجی تشکیل می‌داده‌اند.
وی با بیان اینکه در این مدت دو هزار و ۷۶۰ گردشگر قلعه قابان را برای بازدید انتخاب کرده‌اند، افزود: همچنین در ایام نوروز گوردخمه فرهاد دامی سنگر یک هزار و ۷۶۵ نفر بازدیدکننده داشت.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماکو تعداد گردشگران از بنای تاریخی کلاه فرهنگی این شهرستان را یک هزار و ۹۵۰ نفر برشمرد و ادامه داد: نمایشگاه مردم‌شناسی مستوفی در محل خانه حسن‌خان اداره میراث فرهنگی ماکو نیز یک هزار و ۳۰۰ بازدیدکننده داشت.
وی با اشاره به برگزاری نوروزگاه در حمام پورناک پلدشت و استقبال مردم از این نوروزگاه تصریح کرد: حمام قاجاری پورناک امسال میزبان یک هزار و ۲۵۰ مسافر از کل کشور بود و استقبال از این برنامه نیز با حضور خوب مردم همراه شد.
یادآور می‌شود، شهرستان ماکو در شمال‌غرب ایران در آذربایجان غربی قرار گرفته‌ است که از شمال به رودخانه قره‌سو و کشور ترکیه، از شرق به رودخانه ارس و جمهوری آذربایجان و از مغرب به کشور ترکیه و از جنوب به شهرستان شوط محدود است، منطقه آزاد ماکو به‌عنوان جوان‌ترین منطقه آزاد کشور از نظر جغرافیایی بزرگترین منطقه آزاد ایران و دومین منطقه آزاد جهان بعد از منطقه شانگهای چین است و این منطقه به تنهایی بیش از ۷۵ درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده ‌است.
انتهای پیام

captcha