آموزش دین‌شناسی در دانشگاه «اوراسیا» قزاقستان
کد خبر: 3801492
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷

آموزش دین‌شناسی در دانشگاه «اوراسیا» قزاقستان

گروه بین‌الملل ـ رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه «اوراسیا» قزاقستان در دیدار با رایزن فرهنگی ایران در این کشور گفت: در این دانشگاه رشته‌های فلسفه، علوم اجتماعی و دین شناسی دایر است.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در قزاقستان؛ علی کبریایی زاده، رایزن فرهنگی ایران در قزاقستان با «کاشکینبای بایژومان بالتای اولی» رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه اوراسیای این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه اوراسیا در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشکده و همکاری‌های بین‌المللی آن ارائه کرد و گفت: در این دانشکده رشته‌های فلسفه، علوم اجتماعی  ودین شناسی دایر است و بیش از نود درصد دانشجویان بورسیه دولت هستند.

وی افزود: ما با کشورهای زیادی همکاری به ویژه در زمینه تبادل دانشجو داریم و در چند سال گذشته همکاری‌های خوبی با بخش فرهنگی سفارت ایران در قزاقستان داشته‌ایم.

کاشکینبای تصریح کرد: هم اکنون یک نفر در مقطع دکتری و دو نفر در مقطع کارشناسی ارشد با استفاده از بورسیه دولت ایران در دانسگاه اوراسیا تحصیل می‌کنند و ما برای کرسی‌های  فلسفه و دین شناسی برنامه‌های جدیدی داریم و با توجه به سطح علمی ایران می‌توانیم در این دو رشته همکاری بیشتری داشته باشیم.

رایزن فرهنگی کشورمان نیز با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تمدنی ایران و قزاقستان گفت: رسالت ما آشنا کردن مردم و نخبگان با ظرفیت‌های یکدیگر است.

 وی افزود: ایجاد شناخت و معرفی واقعیت‌ها و حقایق به ویژه در زمینه‌های فکری و در حوزه دین تنها راه جلوگیری از سوء تفاهمات و تندروی‌هاست و برداشت‌های اشتباه از دین و دینداری مشکل زا بوده و خشونت را سبب شده است.

کبریایی زاده افزود: اعطای بورسیه به دانشجویان پر تلاش و ممتاز، اعطای فرصت‌های مطالعاتی به دانشجویان مقطع دکتری و کارشناسی ارشد، آموزش زبان فارسی، برگزاری نشست‌های علمی مشترک و حمایت از پایان نامه‌هایی که از نظر علمی شرایط لازم را دارند، از محورهایی است که می‌تواند مبنای همکاری با دانشگاه اوراسیا قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha