خسارت سیل در ایلام بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است
کد خبر: 3801540
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
کاظم‌زاده:

خسارت سیل در ایلام بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است

گروه اجتماعی ــ نماینده دهلران، دره‌شهر، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خسارت سیل در ایلام بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است از هیئت دولت خواست در مصوبات خود برای رسیدگی به مناطق سیل‌زده به استان ایلام هم توجه کند.

خسارت سیل در ایلام بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است
به گزارش ایکنا از ایلام، شادمهر کاظم‌زاده، نماینده دهلران، دره‌شهر، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس و در جریان بررسی حوادث اخیر سیل در نقاط مختلف کشور، گفت: خدا را شاکریم که در استان ایلام تلفات جانی ناشی از سیل نداشتیم. جا دارد از اقدامات پیگیرانه ستاد بحران استان و استاندار هم قدردانی کنیم که اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای تخلیه روستاهای در معرض خطر انجام دادند.
وی افزود: ایلام خسارت‌بارترین سیل را تجربه کرده و نباید استان‌های سیل‌زده را به استان اصلی و فرعی تقسیم کنیم. بارش ۴۰۰ میلی‌متر در سه روز در همه جای دنیا یک خسارت است و در هر جای دنیا در عرض ۳ ساعت بالای ۶۰ میلی متر بارندگی باشد خطرناک است. میزان خسارت ناشی از سیل در ایلام هم بی‌سابقه است.
رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام با انتقاد از عدم تخصیص اعتبار برای سد میمه در استان ایلام و حرکت کند ایجاد سد برای مهار آب تصریح کرد: متأسفانه بی تدبیری در برخی از اقدامات پیشگیرانه و احداث زیر ساخت‌ها روشن بود امیدواریم حقوق شهرستان‌های استان ایلام مثل موضوع مناطق جنگی، تضییع نشود.
کاظم‌زاده خسارت سیل در استان ایلام را بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: ۶۰ هزار هکتار زمین کشاورزی، چندین هزار هکتار باغات و بیش از هزار کیلومتر از راه‌ها و سیل بندها و کانال‌های شهری دچار خسارت شده‌اند و کشاورزان در شهر تمام مایملک خود را از دست دادند.
نماینده دهلران در پایان از هیئت دولت خواست در مصوبات خود برای مناطق سیل‌زده به ایلام هم توجه لازم را داشته باشد.
انتهای پیام
captcha