طرح «دوباره بی زباله» در نوروز ۹۸ اجرایی شد
کد خبر: 3801545
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷

طرح «دوباره بی زباله» در نوروز ۹۸ اجرایی شد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح دوباره بی زباله طی نوروز ۹۸ خبر داد.

طرح «دوباره بی زباله» در نوروز ۹۸ اجرایی شد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد،‌ محسن جعفری نژاد بسطامی، مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد امروز،‌ 18 فروردین‌ماه با اشاره به جزئیات این طرح، اظهار کرد: در راستای طرح ملی دوباره بی زباله با هدف تحقق برنامه‌ها حدود ۲۰ هزار کیسه زباله و بروشور محیط زیستی طی ایام نوروز در مبادی ورودی و خروجی ۸ شهرستان استان بین مسافران و گردشگران توزیع شد و در این ایام تلاش شد با کمک محیط‌بانان، حضور فعالی در مناطق مختلف مخصوصاً مناطق چهارگانه داشته باشیم.
وی افزود: در بخش‌های ورودی و خروجی شهرستان‌ها غرفه‌های محیط زیستی برپا شد که در این غرفه‌ها علاوه بر توزیع کیسه‌های مخصوص زباله، بروشورهایی برای راهنمایی گردشگران و اطلاع از مناطق حفاظت شده بین مسافران توزیع می‌شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: همچنین محیطبانان در روز ۱۳ فروردین و به‌صورت خاص اطلاع‌رسانی مطلوب جهت فرهنگ‌سازی حفاظت از محیط زیست و فضای سبز را داشته و پوسترهایی به این منظور طراحی و بین گردشگران توزیع شد.
جعفری‌نژاد بسطامی تصریح کرد: حضور محیط بانان را در سال‌های گذشته نیز طبق روال داشتیم، اما امسال تلاشمان در دو حوزه بود و نخست در مناطقی که حساس به نظر می‌رسید و دوم معابری که به نوعی رفت و آمدها در آنجا زیاد بود و مردم برای بازدیدهای مختلف در ایام تعطیل از آن مناطق بیشتر استفاده می‌کردند، حضور محیط بانان تقویت شد.
وی با اشاره به کاهش زباله‌پراکنی در طبیعت طی ایام نوروز و سیزده بدر، عنوان کرد: خوشبختانه با اقدامات از قبل پیش‌بینی شده و صورت گرفته، امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل زباله پراکنی کمتری در طبیعت داشتیم.
مدیرکل محیط زیست استان ضمن تشکر از همراهی تشکل‌های مردمی در ۸ شهرستان استان برای توزیع کیسه‌های زباله در این ایام، تصریح کرد: خوشبختانه مردم به طبیعت حساس شده و امسال با برنامه‌ریزی و نشست‌هایی که با تشکل‌های زیست محیطی داشتیم، طی این مدت تشکل‌ها به شکل فعال در کنار نیروهای محیط زیست حضور داشتند.
جعفری‌نژاد بسطامی تصریح کرد: در راستای طرح دوباره بی زباله و در پایان ایام تعطیلات، به کمک تشکل‌ها و دستگاه‌های اجرایی نقاط گردشگر‌پذیر از زباله پاکسازی شد و خوشبختانه مشاهده شد که نسبت به سنوات قبل پراکندگی زباله کمتر بوده و با کاهش حجم زباله در این مناطق مواجه بودیم.
انتهای پیام

captcha