آخرین اخبار از سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3801615
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶

آخرین اخبار از سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در صفحات معارفی رسانه‌ها

گروه اندیشه ــ سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن، طی روزهای آینده در مصلی امام خمینی(ره) تهران با حضور شرکت‌کنندگان مختلف از اقصی نقاط جهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ اخبار معارفی رسانه‌ها، امروز 18 فروردین‌ماه، تحت‌الشعاع برگزاری نشست خبری سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بود که در این نشست خبری آخرین خبرها از برگزاری این دوره از مسابقات اعلام شد.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد یازده خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «۳۳ بانو به مسابقات بین‌المللی قرآن راه یافتند»، «برنامه جشن اعیاد شعبانیه در هیئت‌های مذهبی»، «ضبط موزیک ویدیوی «اقتدار هسته‌ای» در مراکز اتمی کشور+ فیلم و عکس»، «توصیه‌های امام علی(ع) در روز اول شعبان»، «میهمانان خارجی مسابقات بین‌المللی قرآن وارد ایران شدند»، «توصیه‌های رهبر انقلاب درباره استفاده از ماه شعبان»، «توصیه‌های حجت‌الاسلام قرائتی به ائمه جمعه و جماعات در آستانه ماه رمضان»، «درس اخلاقی پیامبر(ص) برای مدیران امروز»، «تلاوت سوره تکویر باصدای استاد محمدالیثی + صوت»، «اعمال مشترک ماه شعبان» و «توصیه‌های مهم پیامبر(ص) در مراقبت از اولین روز ماه شعبان» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «میهمانان خارجی مسابقات بین‌المللی قرآن وارد ایران شدند» آمده است: «مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم فرصتی مناسبی جهت ترویج فرهنگ عظیم قرآنی و معرفی استعدادهای برتر قرآنی در سطح جهان اسلام است، مسابقاتی که سی‌وششمین دوره آن، تا چند روز آینده در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) با حضور نمایندگان بیش از 80 کشور جهان برگزار خواهد شد. پرواز اولین گروه از شرکت‌کنندگان در سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم شامگاه دیروز در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) نشست و متسابقین و هیئت داوران از سوی تیم تشریفات در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) مورد استقبال قرار گرفتند.

امسال به‌دلیل برگزاری هم‌زمان پنج مسابقه بزرگسالان، بانوان، نابینایان، دانش‌آموزان و طلاب علوم دینی، بیشترین تعداد شرکت‌کننده را به‌نسبت سال گذشته خواهیم داشت. پیش از این، رئیس ستاد برگزاری سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم از حضور 620 شرکت‌کننده خارجی از 82 کشور جهان خبر داده بود.
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز سه خبر را روی خروجی خود برده است و در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن با صدای حامد ولیزاده منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «رقابت نمایندگان ۳۳ کشور جهان در سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان» و «برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در ۵ بخش با حضور ۱۸۴ شرکت‌کننده» هستند.
در بخش‌هایی از خبر اخیر که مربوط به نشست خبری سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است می‌خوانیم: در این نشست حسینی با اشاره به رویکرد متفاوت مسابقات امسال گفت: یکی از اشکالات این رقابت‌ها موضوع سطح فنی شرکت‌کنندگان بود که همواره مورد انتقاد قرار می‌گرفت، امسال مسابقات مانند ادوار گذشته در سه مرحله مقدماتی نیمه نهایی و نهایی برگزار می‌شود، با این تفاوت که مرحله مقدماتی به صورت مکاتبه‌ای در کشور مقصد برگزار شد؛ یعنی قاریان شرکت‌کننده در مسابقات فایلی از تلاوت خود برای ما ارسال کردند، همچنین حافظان شرکت‌کننده هم به صورت آنلاین از طریق فضای مجازی مورد سنجش قرار گرفتند و نهایتاً داوری‌ها بهمن‌ماه انجام و ۱۸۴ شرکت‌کننده از بین ۶۳۷ شرکت‌کننده به مرحله نیمه نهایی مسابقات راه پیدا کردند.
همچنین در ادامه، محمدرضا مسیب‌زاده مسئول برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان بااشاره به اهمیت آموزش در جمهوری اسلامی ایران گفت: ما در کشور ۱۰۷ هزار آموزشگاه داریم که از این بین ۱۰ هزار مدرسه کمتر از ۹ دانش‌آموز دارند، پنج هزار مدرسه کمتر از چهار دانش‌آموز دارند و ۱۳۰ مدرسه با یک دانش‌آموز داریم که این آمار نشانه اهمیت آموزش در کشور است.
وی درخصوص مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان گفت: این رقابت‌ها سال ۹۵ بعد از ۲۰ سال وقفه کار خود را دنبال کرد و به صورت دو سالانه برگزار می‌شود و امسال ششمین دوره مسابقات در تهران برگزار خواهد شد.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار دو خبر پرداخته است که عناوین آنها عبارت از «سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از ۲۱ فروردین آغاز می‌شود» و «ارزش‌های قرآنی را به گفتمان تبدیل کنیم» هستند.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز خبری را روی خروجی خود نبرده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار پنج خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «سهم آموزش و پرورش از طرح های کلان حوزوی قابل توجه است»، «برنامه‌های سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم تشریح شد/ اعلام زمان افتتاحیه و اختتامیه»، «رعایت حداکثری صرفه جویی هزینه‌ها در مسابقات بین المللی قرآن کریم»، «پیوند عجیب ماه شعبان با درخت طوبی؛ درختی که با دستان خدا کاشته شده است» و «حدیث رسول اکرم(ص) درباره کار خیر» هستند.
خبر «سهم آموزش و پرورش از طرح های کلان حوزوی قابل توجه است» مربوط به دیدار نوروزی مدیر حوزه‌های علمیه با دبیر و معاونین دبیرخانه ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش است. اعرافی در این دیدار با بیان اینکه ستاد همکاریها منشأ فعالیت‌های اثرگذار در ترویج آموزه‌های دینی در نیل به تحقق حیات طیبه بوده گفت: گرچه فعالیت‌های قابل تقدیری انجام شده است، اما انتظار دغدغه‌مندان عرصه فرهنگ دینی بیش از این اینهاست و امیدواریم با برنامه‌ها سیاست‌های جدیدی که دبیر ستاد اندیشیده است، روز به روز شاهد ارتقای سطح همکاری‌ها باشیم.
همچنین علیرضا حاجیان‌زاده، دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش، ضمن تبریک سال نو به مدیر حوزه‌های علمیه، معاونین و همکاران ستادی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، گزارش کوتاهی از برخی اقدامات به نتیجه رسیده دبیرخانه ستاد همکاریها در سه ماهه آخر سال ۹۷ را ارائه نمود و از همراهی و پشتیبانی مدیر حوزه‌های علمیه در تحقق اهداف این ستاد تقدیر کرد.
«رعایت حداکثری صرفه جویی هزینه‌ها در مسابقات بین المللی قرآن کریم» نیز عنوان خبری است که مربوط به مصاحبه با عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشور است. سلیمی در این درباره سی و ششمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم، اظهار کرد: ما انتظار داریم که امسال حتما این دوره از مسابقات به صورت کمی و کیفی بسیار باشکوه‌تر با ارتقا و تعالی بهتر و بیشتری برگزار شود و به حتم رعایت می‌کنیم که در کنار برگزاری این رویداد قرآنی صرفه‌جویی حداکثری در هزینه‌ها را داشته باشیم. همچنین با توجه به اتفاقات اخیر در کشورمان، ما هرگز نمی‌توانیم یک لحظه از هموطنان عزیزمان در لرستان و گلستان و مازندران و خوزستان غافل شویم. من امیدوارم که این مسابقات آلام و تسکین‌دهنده حادثه دیدگان سیل اخیر باشد و بتوانیم گامی در جهت ترغیب نوجوانان و جوانان کشور برداریم.
وی در ادامه گفت: به لطف خدا و همراهی و همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و مشارکت دیگر نهادها به زودی با حضور نمایندگان سایر کشورها شاهد برگزاری بزرگترین مسابقات قرآنی کشور هستیم. امیدواریم که با برنامه‌ریزی‌های مفصلی که در این رابطه صورت گرفته در خدمت قرآن و قرآنیان عزیز باشیم و گامی در جهت نزدیک شدن حاکمیت فرهنگ قرآنی برداریم.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار سه خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «مسابقات بین‌المللی قرآن، بزرگترین المپیاد جهان اسلام است»، «آغاز ورود متسابقین خارجی مسابقات بین‌المللی قرآن به ایران اسلامی» و «کرسی‌های تلاوت نفحات ویژه اعیاد شعبانیه» هستند.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت خبری را روی خروجی خود نبرده است.
میزان
«اعلام زمان ثبت‌نام بن کتاب دانشجویان و اساتید/ افزایش ۵۰ درصدی یارانه خرید کتاب دانشجویان»، «خدمات همه ما ذخیره آخرت ماست/ به هر نحو ممکن به سیل زدگان کمک کنید» و «بایسته‌های ماه مبارک شعبان به قلم آیت الله صافی گلپایگانی» نیز عنوان اخباری است که در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده است.
خبر اخیر مربوط به یادداشت آیت‌الله صافی گلپایگانی در مورد اهمیت ماه شعبان است که در بخش‌هایی از آن آمده است این ماه شریف، فرصتی بسیار مناسب و عزیز و شکوهمند برای دعاء و طلب فرج آل محمد علیهم‌السلام و درخواست تعجیل در ظهور و تحقّق وعده الهی به انبیاء عظام و همه ملل و امم، مخصوصاً مستضعفان و مشتاقان روزگار آن عدل جهانی و حکومت توحیدی اسلامی و تعظیم شعائر و احیاء امر اهل بیت علیهم‌السلام و اعلام حیات ولایی و برنامه‌های وسیع دعایی است.
سزاوار است در سراسر این ماه، یاد و ذکر فضایل اهل بیت علیهم‌السلام و معالی مقامات و درجات عالیات ایشان از زبان‌ها نیفتد و مجالس و محافل و سخنرانی‌ها همه را به سوی عوالم قرب و کمال معنوی سوق دهند، مخصوصاً در دعا برای تعجیل فرج حضرت بقیة الله مولانا المهدی علیه‌السلام در تمام این ماه، همگان؛ به طور فردی و همگانی، در خلوت و جلوت، اصرار و اهتمام ویژه داشته باشند.
دعا برای آن حضرت و برای تعجیل در ظهور، دعا برای همه بشریّت، برای همه طوائف و قبایل و اقویاء و ضعفاء، عالم و جاهل و فقیر و غنیّ است. ظهور آن حضرت و تعجیل در امر فرج آن یگانه خلیفه الهی و خلف یکتای همه انبیاء مرسلین و ائمه طاهرین، نجات همگان از جهالت و ضلالت و گمراهی از ظلم و جور است. بخش مهمّی از تعلیمات اسلام و هدایت‌های اولیاء دین، توصیه به دعا و نیایش و خواندن خدا و مناجات با خداست تا آنجا که فرمودند: «الدُّعاءُ مُخُّ العِبادَةِ؛ مغز عبادت و پرستش، دعا است».
انتهای پیام

captcha