فعالیت روزانه 210 جهادگر هیئتی در شهرستان‌های سیمرغ و آق‌قلا
کد خبر: 3801677
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹

فعالیت روزانه 210 جهادگر هیئتی در شهرستان‌های سیمرغ و آق‌قلا

گروه اجتماعی ــ جانشین قرارگاه حاج احمد متوسلیان از حضور نیروهای ستاد راهیان کربلا، خادمان هیأت یافاطمه‌الزهرا(س) و همچنین 23 مجموعه فرهنگی و هیئت دیگر در این قرارگاه یاد کرد و گفت: اکنون روزانه 320 نفر از نیروهای جهادی این قرارگاه در سرپل ذهاب و 210 نفر نیز به صورت میانگین روزانه در سیمرغ و آق‌قلا حضور می‌یابند.

فعالیت روزانه 210 جهادگر هیأتی در شهرستان‌های سیمرغ و آق‌قلابه گزارش ایکنا از قم به نقل از روابط عمومی جامعه ایمانی مشعر، محمدحسین طبرستانی‌راد طی گفت‌وگویی با اشاره به اینکه خادمان هیأت یا فاطمه الزهرا(س) زیر مجموعه قرارگاه جهادی مهندسی حاج احمد متوسلیان از روزهای نخست وقوع سیل امدادرسانی به سیل‌زدگان را در شهرستان‌های سیمرغ و آق‌قلا دنبال کردند، اظهار کرد: خادمان این هیأت با روحیه انقلابی خود و مشارکت مردم بابل توانستند 15 هزار نوان لواش، سه کامیون آب معدنی به ارزش بیش از 300 میلیون ریال و سه دستگاه لج‌کش را تهیه کنند.
وی از پاکسازی کامل و آماده‌سازی بیش از 10 خانه برای سیل‌زدگان یاد کرد و افزود: در حد توان خود برنج، چای، موکب، پتو و دیگر اقلام اولویت‌دار مورد نیاز را برای خانواده‌های سیل زده تامین کردیم.
عضو هیأت امنای هیأت یا فاطمه‌الزهرا(س) به توزیع 110 میلیون ریال کمک هزینه نقدی در میان خانواده‌های سیل‌زده اشاره کرد و گفت: 30 خانواده از کمک‌های 200 هزار تومانی، پنج خانواده از کمک‌های 800 هزار تومانی و یک خانواده نیز از کمک یک میلیون تومانی هیأت بهرمند شدند.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون جهیزیه یک زوج نیازمند که بر اثر سیل از بین رفته بود را تامین کرده و تهیه سه جهیزیه دیگر برای سادات را در روزهای آینده دنبال خواهیم کرد.
طبرستانی‌نژاد از تشکیل قرارگاه حاج احمد متوسیان با حضور ستاد راهیان کربلا، خادمان هیأت یافاطمه‌الزهرا(س) و همچنین 23 مجموعه فرهنگی و هیأت دیگر یاد کرد و گفت: اکنون روزانه 320 نفر از نیروهای جهادی این قرارگاه در سرپل ذهاب و 210 نفر نیز به صورت میانگین روزانه در سیمرغ و آق‌قلا حضور می‌یابند.
وی با بیان اینکه قرارگاه حاج احمد متوسلیان بدون وابستگی به نهاد خاصی فعالیت‌های خود را دنبال می‌کند، تصریح کرد: هر چند زیرساخت‌های این قرارگاه توسط هیأتی‌ها تامین شده اما به دنبال استفاده از ظرفیت‌های مختلف نیز هستیم.
جانشین قرارگاه حاج احمد متوسلیان با اشاره به اینکه این قرارگاه تجربه مطلوبی را در منطقه سرپل ذهاب کسب کرده است، مطرح کرد: در این قرارگاه قایق‌ها و امکانات اولیه مورد نیاز را تهیه کردیم و به دنبال ساماندهی فعالیت جهادگران و نیروهای انقلابی هستیم.
وی از تهیه 230 بسته سبد کالای غذایی برای سیل‌زدگان به همت قرارگاه حاج احمد متوسلیان یاد کرد و گفت: تامین دستگاه پمپ لج‌کش، چادرها، موکت و پتو مورد نیاز را برای سیل‌زدگان به صورت ویژه در این قرارگاه دنبال کرده‌ایم.
طبرستانی‌نژاد یادآور شد: لایروبی در شهرستان سمیرغ به صورت کامل انجام شده است اما بیش از 100 منزل از 40 تا 100 درصد تخریب شده‌اند که برای رفع مشکل مردم به صورت کامل، عملیات بازسازی این منازل باید دنبال شود.
وی با بیان اینکه شرایط فعلی کشور کمک‌رسانی به سیل‌زدگان مناطق شمالی را سخت‌تر کرده است، گفت: سرپل ذهاب یک منطقه زلزله‌زده بود با حمایت همه مردم ایران اما اکنون استان‌های مختلف کشور درگیر بحران سیل شده‌اند و نبود مدیریت بحران و برنامه‌ریزی لازم به‌خوبی قابل مشاهده است.
طبرستانی‌نژاد ادامه داد: بعد از زلزله سرپل ذهاب که مدتی گذشت، پیشنهاد دادیم که می توانیم قرارگاه بحرانی و خدماتی را طراحی کنیم تا در دقیقه آخر منتظر کمک‌های خارق‌العاده نباشیم؛ هر چند شرایط فعلی فرصت مناسبی برای نیروهای هیأتی پیش آورده است که ذهن آن‌ها به سمت ارائه خدمات اجتماعی و عمرانی سوق یافته که این می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام

captcha