ارائه غذای گرم به 100 هزار سیل‌زده خوزستان/ نوبت ادای دین به خوزستانی‌هاست
کد خبر: 3801686
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸
پلارک اعلام کرد:

ارائه غذای گرم به 100 هزار سیل‌زده خوزستان/ نوبت ادای دین به خوزستانی‌هاست

گروه جامعه ــ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ضمن تشریح مناطق سیل‌زده خوزستان، اعلام کرد: غذای گرم برای 100 هزار نفر در جنوب تهیه می‌شود.

حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، که مأموریت یافته موکب‌های اربعین را در مناطق سیل‌زده کشور مستقر کند و اکنون در کنار سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در مناطق سیل‌زده جنوب کشور به سر می‌برد، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به اینکه در دشت آزادگان حضور دارند، اظهار کرد: مردم برخی از شهرها و روستاها کوچ اجباری کرده‌اند و برخی از روستاها نیز در محاصره سیل هستند و دسترسی به آنها فقط از طریق هوایی و قایق امکان‌پذیراست.

وی با اشاره به اینکه دستور تخلیه به برخی از نقاط داده شده، اما متأسفانه مردم در برخی مناطق هنوز حضور دارند، گفت: همین مسئله کار امدادرسانی را سخت کرده است. روز گذشته نیز که به همراه سردار سلیمانی به بازدید مناطق رفته بودیم، در روستای خاور سیدخلف، که در آن 90 خانوار ساکن بودند، مردم از سردار استقبال گرمی کردند و تقاضای غذا و پلاستیک برای سیل‌بندهایی که خودشان ساخته‌اند داشتند که بلافاصله دستور تأمین اقلام داده‌ شد و ظرف کمتر از دو ساعت کالاهای مورد نیاز به دست مردم رسید.

خطر آبگرفتگی در شهرهای بزرگ خوزستان

پلارک اعلام کرد: تاکنون همه دستگاه‌ها تلاش و خدمت‌رسانی کرده‌اند، اما براساس پیش‌بینی هوا اگر بارندگی در بالادست سدها اتفاق بیفتد و دبی ورودی سدها افزایش یابد و ناچار باشند دبی خروجی سدها را افزایش دهند، شهرهای بزرگ منطقه دچار آبگرفتگی خواهند شد و مردم باید شهرها را تخلیه کنند تا جانشان در امان باشد.

اردوگاه‌های راهیان نور محل اسکان سیل‌زدگان

وی در خصوص نحوه اسکان مردمی که مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند، گفت: 9 منطقه از اردوگاه‌های راهیان نور در نقاط مختلف دشت آزادگان برای اسکان مردم در نظر گرفته شده است که امکانات اسکان در آنها وجود دارد و موکب‌ها نیز مسئولیت پخت غذا را برعهده دارند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با تأکید بر اینکه غذای گرم برای سیل‌زدگان تهیه و توزیع می‌شود، گفت: موکب‌ها در اهواز و حومه در حال تهیه غذای گرم برای مردم هستند و تا شب گذشته میزان تأمین غذا را به 100 هزار پرس رساندیم. این غذاها را به اردوگاه‌ها و خانه‌های سیل‌زده می‌بریم.  

وی ادامه داد: سایر موکب‌ها هم به آرامی در حال ورود به منطقه هستند، چراکه پیش‌بینی نهایی ما ارائه خدمات به 200 هزار نفر در جنوب و بیش از 50 هزار نفر در خرم‌آباد است.

زمانی در همین منطقه با دشمن بعثی می‌جنگیدیم

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به اینکه هم‌اینک در منطقه‌ای حضور داریم که زمانی به همراه سردار سلیمانی در همین منطقه می‌جنگیدیم، گفت: به محض ورود به این منطقه خاطرات سخت از دست دادن همرزمان و خاطرات شیرین پیروزیها برایمان مرور شد. به قول مقام معظم رهبری خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرده است و بر همه واجب است که به مردم خوزستان کمک کنند.

جان مردم در خطر است

پلارک تصریح کرد: طبیعی است که برای مردم منطقه سخت است که خانه و زندگی‌شان را ترک کنند. برخی خانواده خود را به مناطق امن برده‌اند، اما جوانان شهر و روستا بازگشته‌اند و در حال مقاومت و احداث سیل‌بند هستند. مردم زمین‌های کشاورزی خود را از دست داده‌اند و با ماندن در شهر و روستاهای خود می‌خواهند از دام‌هایشان که تنها داشته آنها است مراقبت کنند، اما  اگر منطقه را ترک نکنند، جانشان به خطر می‌افتد.

وی افزود: اکنون فرصت خوبی است که مردم کشور زحمت‌های مردم خوزستان را که در ایام اربعین پذیرای خیل گسترده زائران بودند جبران کنند.

پلارک در پایان گفت: اگر همین شرایط تداوم پیدا کند و بارندگی تشدید نشود، تا 10 روز آینده خطر رفع خواهد شد.

انتهای پیام 

captcha