واکنش اتحادیه جهانی علمای مسلمان به حملات خلیفه حفتر
کد خبر: 3801731
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

واکنش اتحادیه جهانی علمای مسلمان به حملات خلیفه حفتر

گروه بین‌الملل ــ اتحادیه جهانی علمای مسلمان، حملات ژنرال خلیفه حفتر (فرمانده شبه نظامیان ارتش لیبی) به طرابلس (پایتخت این کشور) را محکوم کرده و آن را اقدامی تجاوزگرایانه برشمرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی»‌ ترکیه؛ اتحادیه جهانی علمای مسلمان طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات ژنرال خلیفه حفتر به طرابلس اعلام کرد: حملات حفتر به پایتخت لیبی اقدامی تجاوزگرایانه بوده و با کمک مالی برخی کشورهای عربی صورت می‌گیرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: حفتر با کمک مالی برخی اعراب برای خون ریختن، ایجاد هرج و مرج، نابودی مردم لیبی و انحلال دولت وفاق ملی که توسط جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده، به طرابلس حمله کرده است.

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: دولت وفاق ملی لیبی به رغم عضویت در اتحادیه عرب و سازمان ملل، در مقابل شبه‌ نظامیان این کشور تنها گذاشته شده است. مردم لیبی باید علیه این توطئه که نتیجه آن هرج و مرج است، متحد شوند و سازمان ملل و کشورهای عربی از دولت وفاق حمایت کرده و در برابر این حملات ایستادگی کنند.

گفتنی است ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده شبه نظامیان مستقر در شرق لیبی است که روز پنجشنبه 15 فروردین (4 آوریل) از آغاز عملیات برای تصرف شهر طرابلس خبر داد.
این در حالی است که قرار بود کنفرانس دیالوگ ملی پس از چند روز در شهر غدامس (در جنوب غرب این کشور) آغاز شود.

فائز السراج، رئیس شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی لیبی نیز پس از تحرکات نظامی نیروهای ژنرال خلیفه حفتر به سوی طرابلس، حالت آماده‌باش اعلام کرده است.

لیبی دارای دو دولت مستقل است؛ دولت وفاق ملی که توسط سازمان ملل پشتیبانی می‌شود و دولت موقت که از سوی پارلمان طبرق حامی ژنرال خلیفه حفتر در شهر البیضا (واقع در شرق لیبی) تشکیل شده است.

انتهای پیام

captcha