برپایی جلسه هماهنگی داوران و توجیهی مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3801823
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
میرزاجانی خبر داد:

برپایی جلسه هماهنگی داوران و توجیهی مسابقات بین‌المللی قرآن

گروه مسابقات ــ رئیس کمیته فنی سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران از برگزاری جلسه هماهنگی هیئت داوران و نیز جلسه توجیهی شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات در شامگاه 19 فروردین‌‌ خبر داد.

برگزاری جلسه هماهنگی داوران و توجیهی متسابقان حاضر در مسابقات بین‌المللی قرآن

محمدتقی میرزاجانی، رئیس کمیته فنی سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی متسابقان و هیئت داوران این دوره از مسابقات عصر امروز 19 فروردین‌ماه، گفت: امروز سه برنامه برای متسابقان و هیئت داوران در نظر گرفته شده است.
وی افزود: جلسه هماهنگی هیئت داوران ساعت 18 با حضور همه اعضای هیئت داوران و در هتل محل اسکان برگزار می‌شود. در طلیعه این جلسه، رئیس ستاد برگزاری مسابقات ضمن خیرمقدم به داوران، توضیحاتی در مورد کم و کیف مسابقات و مواردی از این دست ارائه خواهد کرد. همچنین مباحث مربوط به حوزه‌های فنی و آیین‌نامه داوری نیز توسط رئیس هیئت داوران و رئیس کمیته فنی بیان می‌شود.
میرزاجانی با اشاره به اینکه جلسه هماهنگی هیئت داوران تا زمان اذان مغرب ادامه خواهد داشت، بیان کرد: بعد از نماز مغرب و عشاء نیز جلسه توجیهی متسابقان آغاز می‌شود و به مدت یک ساعت ادامه خواهد داشت. در این جلسه تمامی متسابقان و تعدادی از اعضای هیئت داوری حضور خواهند داشت.
رئیس کمیته فنی سی‌و‌ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران اظهار کرد: در جلسه توجیهی متسابقان مباحثی مطرح و به سؤالات و ابهامات احتمالی هیئت داوران پاسخ داده می‌شود.
وی آخرین برنامه امروز برای شرکت‌کنندگان حاضر در این مسابقات را قرعه‌کشی قطعه تلاوت قاریان بیان کرد و افزود: در این قرعه‌کشی قطعه‌هایی را باید که قاریان در مرحله نیمه‌نهایی تلاوت کنند، مشخص خواهد شد. همچنین، در مرحله نیمه‌نهایی برای قاریان یک قطعه هفت سطری در نظر گرفته شده است.
رئیس کمیته فنی سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در مورد نحوه انتخاب قطعه‌ها و هم‌وزن بودن آن، بیان کرد: قرعه‌ها به‌ گونه‌ای در نظر گرفته شده است که هم‌وزن بودن در آنها رعایت شده باشد. این قرعه‌ها از سوی دو نفر از استادان انتخاب شده و مورد بررسی قرار گرفته‌اند تا از هر حیث عادلانه و منصفانه انتخاب شده باشند. بنابراین وزن فنی قرعه‌ها نزدیک به هم است و تفاوت زیادی بین آنها وجود ندارد.
میرزاجانی در پایان با تأکید بر اینکه در مرحله نیمه‌نهایی مقرر شده است که قرعه تلاوت از شب قبل از تلاوت در اختیار قاریان قرار گیرد، گفت: این کار به دلیل تمرکز قاریان برای روز اجرا انجام شد. پس از پایان این جلسات، ان‌شاالله از ساعت هشت صبح روز سه‌شنبه، 20 فروردین‌ماه، مرحله نیمه‌نهایی مسابقات در سه سالن حفظ آقایان، قرائت آقایان و حفظ بانوان آغاز می‌شود.

انتهای پیام 

captcha