تشریح جزئیات حضور هیئت ایرانی در اجلاس بین‌المجالس جهانی
کد خبر: 3802098
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
از سوی جمالی نوبندگانی انجام شد؛

تشریح جزئیات حضور هیئت ایرانی در اجلاس بین‌المجالس جهانی

گروه سیاسی ــ محمدجواد جمالی نوبندگانی اجلاس صد و چهلم بین‌المجالس جهانی در دوحه قطر و اقدامات هیئت جمهوری اسلامی ایران در آن را تشریح کرد.

محمدجواد جمالی نوبندگانی، سرپرست هیئت ایرانی حاضر در اجلاس صدوچهلم بین‌المجالس جهانی(IPU)، در گفت‌وگو با ایکنا در تشریح این اجلاس و حضور هیئت جمهوری اسلامی ایران در آن گفت: این اجلاس از روز شنبه ۱۷ فروردین در دوحه قطر شروع به‌ کار کرد. هیئت ایرانی بین‌المجالس نیز به سرپرستی بنده و با حضور دکتر فرشادان در کمیته دموکراسی و حقوق بشر، محمدمهدی زاهدی در کمیته امور سازمان ملل، کواکبیان در کمیته صلح و امنیت پایدار، سمیه محمودی در کمیته جوانان و حمیده زرآبادی در کمیته زنان شروع به کار کرد.

وی افزود: ضمناً آقای لاریجانی هم برای شرکت در مجمع عمومی و دیدارهای دوجانبه از روز شنبه تا عصر دوشنبه در دوحه حضور داشتند.

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: هیئت ایرانی در این مدت دیدارها و گفت‌وگوهایی با امیر قطر و رؤسای مجلس ترکیه، پاکستان، عراق، قطر، بلژیک، گرجستان، ویتنام، اردن، آلمان، ارمنستان، لبنان و روسیه داشت. همچنین دیدارهایی نیز با رئیس IPU و گروه سازمان ملل انجام شد.

جمالی نوبندگانی اظهار کرد: قطعنامه اضطراری که امسال به تأیید مجمع عمومی رسید حمایت از آسیب‌دیدگان ناشی از طوفان در جنوب افریقا به‌ خصوص در کشورهای مالاوی، زیمباوه و موزامبیک بود.

وی ادامه داد: همچنین بنده روز گذشته به نیابت از دکتر لاریجانی در مجمع عمومی رؤسای مجالس عضو شرکت کردم و در مورد چالش‌های موجود در وضعیت دموکراسی وحقوق بشر با سایر رؤسای مجالس به سخنرانی و تبادل نظر پرداختم که این جلسه با حضور بیش از ۳۰ رئیس مجلس و ریاست و دبیرکل IPU برگزار شد.

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره موارد مهم مطرح شده در این سخنرانی گفت: بنده در این سخنرانی با پرداختن به خسارتها و مصیبت‌هایی که در حال حاضر به خاطر سیل ملت ایران متحمل شده‌اند، از خسارتهای ناشی از وقوع سیل در کشورهای مالاوی، موزامبیک و زیمباوه ابراز تأسف کردم.

جمالی نوبندگانی بیان کرد: همچنین در این سخنرانی بر احقاق حقوق مسلم ملت فلسطین و حفظ حقوق اقلیت‌های مسلمان در جهان تأکید کردم و اشغال جولان از سوی رژیم صهیونیستی، نژادپرستی و تبعیض نژادی، تروریسم و اسلام‌هراسی را به منزله بلایای انسانی در دوره معاصر محکوم کردم.

انتهای پیام

captcha