مساجد کمک‌های غیرنقدی مردم را جمع‌ می‌کنند
کد خبر: 3802102
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
ادای مسئولیت اجتماعی در قبال سیل‌زدگان؛

مساجد کمک‌های غیرنقدی مردم را جمع‌ می‌کنند

گروه فعالیت‌های جهادی ــ مساجد با راهبری مرکز رسیدگی به امور مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با نظارت ستاد عالی کانون‌ها به جمع‌آوری کمک‌های غیرنقدی، محصولات فرهنگی و اعزام نیروهای داوطلب به مناطق سیل‌زده اقدام می‌کنند.

مساجد، کمک‌های غیرنقدی مردم را جمع‌ می‌کنندبه گزارش ایکنا؛ پس از ورود تمام‌قد ستاد بازسازی عتبات عالیات، موکب‌های اربعین حسینی و حضور ده‌ها گروه جهادی و فرهنگی در مناطق سیل‌زده گلستان، لرستان و خوزستان، مساجد تهران نیز به کمک هم‌وطنان گرفتار در بحران می‌شتابند.

حجت‌الاسلام سیدناصرالدین نوری‌زاده، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شب گذشته اظهار کرد: در تماسی که با آیت‌الله جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان داشتم، ایشان به سختی‌های پیش روی مردم عزیز خوزستان اشاره کرده و گفتند: هم اکنون مردم خوزستان به کمک‌هایی چون چادر، پتو، برنج، روغن، لپه، نخود، ماش، رب، گوجه فرنگی، ادویه، عدس، ماش، گوشت منجمد، مرغ منجمد، سیب‌زمینی، پیاز خشک و سبوس، یونجه شبدر برای دام‌هایشان نیاز دارند.

وی افزود: از مساجد توقع می رود که در کنار کمک‌های نقدی و غیرنقدی، کمک های فرهنگی را نیز به مناطق سیل زده ارسال کنند. از جمله کمک‌های فرهنگی که می‌شود به مناطق سیل زده ارسال کرد؛ قرآن، کتاب داستان، اسباب بازی برای بچه‌ها و سایر وسایلی که بتوان با آن بچه‌ها را سرگرم کرد، در اولویت هستند. همچنین ارسال پوشاک، چادر برای خانم‌ها و چکمه‌های ضد آب، از جمله ضروریات است که توقع می‌رود هم‌وطنانمان این وسایل را به صورت نو به مناطق سیل زده جنوب ارسال کنند. چون در واقع کسانی که دچار سیل شده‌اند، نیازمند نیستند، بلکه کسانی هستند که در عرض ۲ تا ۳ ساعت خانه و زندگی خود را از دست داده اند لذا در شأن آنها نیست که وسایل دست دوم برایشان ارسال شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد از مساجد و نمازگزاران خواست که کمک های جمع شده را در اسرع وقت و از مجاری قانونی برای هموطنان ارسال کنند.

در حالی که مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران با پویش «یاور خوزستان باشیم» بیشتر تمرکز خود را به هم‌وطنان بحران‌زده خوزستانی اختصاص داده است، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تهران طی روزهای اخیر به خدمت‌رسانی در مناطق سیل‌زده گلستان و لرستان تمرکز کرده‌اند. همچنین کانون‌های فرهنگی و هنری در بعضی استان‌های دیگر همچون اصفهان و اردبیل نیز به طور هماهنگ به جمع‌آوری کمک و بسیج امکانات مشغول هستند.

حجت‌الاسلام غلامعلی قدیریان، رئیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران روز گذشته اعلام کرد: اولین گروه داوطلب از کانون «راوی نور» واقع در منطقه فیروزآبادی شهرری ۱۴ فروردین‌ماه راهی پلدختر شدند و بلافاصله با برپایی آشپزخانه اقدام به تهیه و توزیع غذا کردند، همچنین این گروه در زمینه لایروبی و پاک‌سازی منازل نیز مشغول فعالیت هستند.

وی همچنین با اعلام این خبر که روز پنجشنبه، کاروان‌هایی از سوی کانون‌های استان تهران به همراه کمک‌های مردمی به مناطق سیل‌زده اعزام ‌می‌شوند، گفت: مردم عزیز تهران می‌توانند کمک‌های غیرنقدی خود از قبیل: پتو، لباس، مواد بهداشتی، مواد خوراکی تاریخ‌دار و فاسد نشدنی مثل حبوبات، کنسرو و ... را به این مراکز تحویل دهند تا توسط کاروان‌های کانون‌های مساجد به مناطق سیل‌زده ارسال شود.

بنا بر این گزارش، هموطنان گرامی می‌توانند جهت واریز کمک های نقدی از طریق واریز وجوه خود به شماره حساب 99999 یا شماره کارت6104337944449996 هلال احمر و یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۰۰۰ (کمیته امداد) در بازسازی منازل تخریب شده در سیل و تهیه اقلام ضروری سیل‌زدگان مشارکت کنند.

همچنین، هم‌وطنان می‌توانند کمک‌های غیرنقدی خود را به نزدیکترین مسجد محله خود تحویل دهند.

انتهای پیام

captcha