طرح «علمداران حماسه» در همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 3802122
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
همزمان با گرامیداشت روز جانباز؛

طرح «علمداران حماسه» در همدان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان همدان بیان کرد: همزمان با میلاد باسعادت سرداران کربلا، طرح «علمداران حماسه» با محوریت دیدار ائمه جمعه و مسئولان با ۳ تن از جانبازان در این استان برگزار می‌شود.

برگزاری طرح «علمداران حماسه»/همدان 6 هزار و 310 جانباز داردمجید صفدریان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: ازجمله سیاست‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در سطح کلان، پیوند مناسبت‌های دوران انقلاب و دفاع مقدس با اعیاد مذهبی است.
وی افزود: یکی از این مناسبت‌ها، پیوند بزرگداشت جانبازان سرافراز با میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز است که در این زمینه، بنیاد هرساله برنامه‌های متنوع فرهنگی و تبلیغاتی را در سراسر کشور برگزار می‌کند.
صفدریان ابراز کرد: این مجموعه همزمان با میلاد باسعادت حضرت ابوالفضل(ع) و روز گرامیداشت جانباز برنامه های مختلفی در دستور کار خود داد که از این میان می‌توان به گلباران مزار جانبازان متوفی و شهید شهر همدان در روز پنج شنبه 22 فررودین ماه اشاره کرد.
رئیس بنیاد شهید همدان ادامه داد: برگزاری جشن میلاد حضرت ابوالفضل(ع) و بزرگداشت مقام جانباز با حضور خانواده محترم جانبازان شهر همدان در روز چهارشنبه، 21 فروردین‌ماه از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است.
وی با اشاره به اینکه این جشن به همت بنیاد شهید همدان و شهرداری برگزار می‌شود، گفت: جشن میلاد حضرت ابولفضل(ع) و بزرگداشت مقام جانباز ساعت 16:30 بعد ظهر در سالن ابن سینا برگزار خواهد شد.
صفدریان ابراز کرد: جشن دیگری در همان روز ساعت 21 شب به همت بنیاد شهید و مجموعه فرهنگی آل طه در سالن فردوسی برگزار خواهد شد، همچنین عیادت از جانبازان بستری در بیمارستان و منزل از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام اجرایی می‌شود.
وی بیان کرد: همزمان با میلاد باسعادت سرداران کربلا، طرح «علمداران حماسه» با محوریت دیدار ائمه جمعه و مسئولین با 3 تن از جانبازان درسطح استان اجرا می‌شود این طرح در همدان با حضور حجت‌الاسلام شعبانی امام جمعه جدید شهر اجرا خواهد شد.
وی اظهار کرد: دیدار با خانواده تعدادی از جانبازان کارمند و بازنشسته ادارات توسط مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی مربوطه از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت گرامیداشت روز جانباز اجرایی خواهد شد.
رئیس بنیاد شهید همدان با اشاره به اینکه 6 هزار و 310 جانباز در شهر همدان وجود دارد، افزود: از این تعداد50 جانباز شهید، 660 جانباز فوت و مابقی در قید حیات هستند.
صفدریان گفت: از جانبازان در قید حیات، 3 هزار و 407 نفر جانبازان زیر 25 درصد و هزار و 816 نفر نیز جانبازان 25 تا 49 درصد هستند، جانبازان 50 تا 69 درصد نیز 267 نفر و 110 نفر مابقی نیز جانبازان 70 درصد هستند.
انتهای پیام

captcha