اعزام ۳۶۰ امدادگر سپاه سمنان به مناطق سیل‌زده غرب کشور
کد خبر: 3802159
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

اعزام ۳۶۰ امدادگر سپاه سمنان به مناطق سیل‌زده غرب کشور

گروه اجتماعی ــ فرمانده سپاه استان سمنان از اعزام ۳۶۰ امدادگر سپاه سمنان به مناطق سیل‌زده غرب کشور خبر داد و گفت: با فرو نشستن سیل در استان لرستان کار امدادرسانی و عمرانی، توسط ۳۶۰ امدادگر در قالب هفت کاروان از طریق سپاه استان در دست انجام است.

اعزام 360 امدادگر سپاه سمنان به مناطق سیل‌زده غرب کشور

به گزارش ایکنا از سمنان، سرهنگ حمید دامغانی، فرمانده سپاه استان سمنان امروز، 20 فروردین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 360 امدادگر سپاه استان به مناطق سیل‌زده غرب کشور اعزام شده‌اند، گفت: سیل در استان‌های غربی و جنوب غربی به خصوص لرستان خسارات زیادی برجای گذاشت که با فرونشستن آن ضرورت کمک رسانی امدادی به آسیب‌دیدگان بیش از پیش احساس می‌شود.

وی ادامه داد: شش گروه جهادی از سپاه استان سمنان برای امدادرسانی به لرستان و پلدختر اعزام شده‌اند که این شش گروه هر کدام دارای ۴۰ نیروی انسانی هستند و در این راستا ۲۴۰ امدادگر جهادی توسط بسیج مستضعفان سپاه قائم آل محمد‌(عج) در منطقه پلدختر حضور دارند.

دامغانی ادامه داد: سپاه استان سمنان تا‌کنون چهار محموله شامل مواد غذایی، موکت، چادر، پتو و … به منطقه اعزام کرده و۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک نیز به لرستان و مناطق سیل زده اعزام شده که این ماشین آلات در پلدختر به کمک مردم آمده‌اند تا به امور عمرانی و بازسازی منازل و خیابان‌ها سرعت ببخشند. 
به گفته وی، ۲۴۰ بسیجی و پاسدار از استان، ۱۲۰ نفر نیز در قالب گروه‌های جهادی به مناطق سیل‌زده اعزام شده‌اند که این افراد نیز در کنار پاسداران به امدادرسانی و کارهای عمرانی در مناطق سیل زده به خصوص در پلدختر می‌پردازند.
فرمانده سپاه سمنان اقلام مورد نیاز برای کمک به مردم مناطق سیل‌زده لرستان را پتو، آرد، نان خشک، انواع کنسرو، آب معدنی، چکمه، چادر، پوشاک بچه و… برشمرد و افزود: مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج برای جمع‌آوری کمک‌های غیر نقدی و شماره حساب ۲۳۱۰۴۲۱۶۴۸۶۴۵ و شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۱۳۳۱۰۵۶۴۰ به نام قرارگاه محرومیت‌زدایی استان سمنان برای کمک‌های نقدی مردم اعلام شده است.
دامغانی در خصوص بازسازی روستاهای بهشهر در مازندران نیز اظهار کرد: در پی بروز سیل در استان‌های گلستان و مازندران نیز امدادرسانی و بازسازی روستاهای بهشهر و گلوگاه با حضور نیروهای سپاه و بسیج سازندگی استان در دست انجام است.
انتهای پیام

captcha