اختصاص 1100 سالن ورزشی به اسکان سیل‌زدگان/ حضور 2500 تشکل جوانان در اردوهای جهادی
کد خبر: 3802198
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد:

اختصاص 1100 سالن ورزشی به اسکان سیل‌زدگان/ حضور 2500 تشکل جوانان در اردوهای جهادی

گروه جامعه ــ وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اختصاص هزار و 100 سالن ورزشی برای پناه دادن به سیل‌زدگان از ساماندهی دو هزار و 500 تشکل جوانان برای برپایی اردوهای جهادی به منظور امدادرسانی در مناطق سیل‌زده خبر داد.

اختصاص 1100 سالن ورزشی به اسکان سیل‌زدگان/ حضور 2500 تشکل جوانان در اردوهای جهادیبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم گلریزان جامعه ورزشی کشور برای کمک به هموطنان سیل‌زده که امروز، 20 فروردین‌ماه، با مشارکت فدراسیون‌های ورزشی، اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران و مرکز مقاومت بسیج این وزارتخانه در مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار شد، با اشاره به بارندگی اخیر و به جریان افتادن سیل در برخی از استان‌های کشور، اظهار کرد: در برخی از استان‌ها خسارت‌هایی به بار آمد اما با مدیریت و مشارکت تمامی دستگاه‌های کشور خسارت‌های جانی بسیار کم بود. با توجه به خسارت‌های مالی وارد شده لازم است که این هموطنان هر چه زودتر به روال عادی زندگی خود بازگردند.

سلطانی‌فر بیان کرد: وزارت ورزش در روز اول سیل گلستان با تشکیل ستاد امداد و پشتیبانی در وزارتخانه برای حمایت از سیل‌زدگان اعلام آمادگی کرد.

وی ادامه داد: در مرحله اول لازم بود از امکانات وزارت ورزش و جوانان برای کمک به سیل‌زدگان استفاده شود؛ در این راستا بیش از هزار و 100 سالن ورزشی در اختیار ستاد مدیریت بحران کشور قرار گرفت،  از این تعداد بیش از 660 سالن مورد استفاده قرار گرفته و سیل‌زدگان در آن پناه داده شدند؛ ضمن اینکه امکانات فدراسیون‌هایی همچون؛ قایقرانی و اتومبیلرانی استفاده شد.

سلطانی‌فر با اشاره به اعزام کاروان‌های مختلف از کمک‌های جامعه ورزشی به مناطق سیل‌زده، اظهار کرد: امروز 42 کاروان از کمک‌های غیرنقدی به مناطق سیل‌زده اعزام می‌شوند.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با بیان اینکه در آستانه روز جوان، تمامی برنامه‌های مربوط به آن لغو شد، گفت: دو هزار و 500 سازمان مردم نهاد وجود دارند که تلاش کردیم این تشکل‌ها را برای کمک به سیل زدگان ساماندهی کرده و اردوهای جهادی را از طریق آنها را در این مناطق آغاز کنیم.

در ادامه این مراسم رضا گل‌محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران نیز در سخنانی با بیان اینکه در روز بعثت پیامبر اکرم(ص) بیش از 10 تن مواد غذایی جمع‌آوری و از طریق ماشین‌های آفرود به مناطق سیل‌زده ارسال شد.

وی با تأکید بر اینکه مراسم‌ گلریزان، مراسمی دلی و مردمی است، اظهار کرد: جامعه ورزشی کشور همانند سایر آحاد مردم، به ویژه مردم استان تهران بلافاصله با آغاز سیل در گلستان به یاری سیل‌زدگان شتافتند؛ حتی گروه‌های فرهنگی نیز در قالب گروه‌های کتابخوانی و برگزاری نمایش به آق‌قلا رفته و برای کاهش آلام سیل‌زدگان برنامه‌های مختلفی را برگزار کردند.

وی افزود: 10 روز پیش دومین کاروان از استان تهران به مناطق سیل‌زده اعزام شد. امروز نیز 40 دستگاه خودرو حامل کمک‌های جامعه ورزشی و سایر اقشار مردم به همراه 15 ماشین آفرود به مناطق سیل‌زده اعزام می‌شوند. همچنین کمک‌های دیگری نیز که شامل اقلام غیرنقدی است به این مناطق ارسال شده است؛ ضمن اینکه تمامی کمک‌های نقدی نیز در اختیار هلال احمر قرار می‌گیرد.

عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان نیز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه 193 مکان ورزشی در 11 استان تخریب شده است، گفت: با این حال بیش از هزار مکان ورزشی در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار گرفت.

وی با اشاره به مراسم گلریزان جامعه ورزشی کشور گفت: این مراسم به صورت ملی بوده و در تمامی استان‌های کشور در حال برگزاری است.

2 میلیارد ریال از سوی فدراسیون‌های ورزشی جمع‌آوری شد

مازیار ناظمی، مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش نیز در پس از این مراسم به خبرنگار ایکنا؛ گفت: امروز دو میلیارد ریال از سوی فدراسیون‌های ورزشی جمع‌آوری شد؛ همچنین کارمندان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران نیز یک روز حقوق کاری خود را به سیل‌زدگان اختصاص دادند.

وی افزود: وزارت ورزش و جوانان نیز مبلغ 10 میلیارد ریال را برای کمک به سیل‌زدگان استان خوزستان اختصاص داده است.

انتهای پیام

 

captcha