اجرای طرح شهردار مدرسه در ۸۱ مدرسه شهر تبریز
کد خبر: 3802241
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷

اجرای طرح شهردار مدرسه در ۸۱ مدرسه شهر تبریز

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز‌ گفت: شهرداری تبریز با اجرای طرح شهردار مدرسه در ۸۱ مدرسه، تدوین کتب آموزش شهروندی و ساماندهی فرهنگسراهای خصوصی به‌دنبال ارتقای فرهنگ شهروندی و زمینه‌سازی مطلوب برای مشارکت شهروندان در امور شهری است.

اجرای طرح شهردار مدرسه در ۸۱ مدرسه شهر تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، امروز، 20 فروردین‌ماه در جلسه شورای مدیران ستادی معاونت فرهنگی شهرداری گفت: شهرداری تبریز با اجرای طرح شهردار مدرسه در ۸۱ مدرسه، تدوین کتب آموزش شهروندی و ساماندهی فرهنگسراهای خصوصی به‌دنبال ارتقای فرهنگ شهروندی و زمینه‌سازی مطلوب برای مشارکت شهروندان در امور شهری است.

وی از پیش‌بینی اعتبارات و ردیف‌های بودجه‌ای در بودجه سال ۹۸ شهرداری تبریز برای اجرا و توسعه برنامه‌ها و طرح‌های آموزش شهروندی در سطح شهر تبریز خبر داد و افزود: توجه ویژه به هویت ملی و محلی شهروندان و مخاطبان، ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی مطابق بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، توانمندسازی و کارآفرینی و حمایت از تولیدات داخلی با استفاده از کالای ایرانی در راستای عمل به شعار سال در رأس برنامه‌های حوزه معاونت فرهنگی شهرداری قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام حمیدی افزود: جلب مشارکت‌های اجتماعی، توسعه ورزش همگانی، پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگ استفاده از فضای مجازی، تحکیم بنیان خانواده، ایجاد نشاط اجتماعی اولویت مسائل فرهنگی در سال جدید قرار دارد که باید با راهبردهای فرهنگی خلاقانه در راستای فرهنگ‌سازی گام برداریم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز در عین حال با تأکید بر لزوم اثربخشی برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی به شاخص‌ها و محورهای اصلی فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی شهرداری در سال آینده اشاره و تصریح کرد: معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری به‌عنوان ستاد سیاست‌گذار و برنامه‌ریز، اولویت‌های سخت‌افزاری و زیرساخت‌های فرهنگی را در سال ۹۸ به مناطق ده‌گانه ابلاغ کرده است.

حجت‌الاسلام حمیدی افزود: بدین ترتیب اولویت‌های حوزه نرم‌افزاری، برنامه‌ها و طرح‌های متعدد آموزشی و فرهنگی نیز در مرحله طراحی و تدوین است تا جهت اجرا به مناطق دهگانه شهرداری ابلاغ شود.

وی گفت: تمامی برنامه‌هایی که در حوزه این معاونت به انجام می‌رسد در خدمت سیاست‌های مدیریت فرهنگی شهری و در راستای ارتقای سطح فرهنگ عمومی شهروندی و شهرنشینی است و امیدواریم با مجموعه برنامه‌هایی که در سطح فرهنگی اجتماعی برای شهروندان داریم، بتوانیم سطح مشارکت شهروندان و توجه آن‌ها به مبانی مدیریت شهری را ارتقا بخشیم.

انتهای پیام

captcha