تحلیل استاد راهنما درباره اجرای بانوی نماینده جمهوری اسلامی ایران
کد خبر: 3802359
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲

تحلیل استاد راهنما درباره اجرای بانوی نماینده جمهوری اسلامی ایران

گروه مسابقات ــ استاد راهنمای حاضر در سالن مسابقات بین‌المللی قرآن بخش بانوان پس از اجرای مریم شفیعی، گفت: این قاری روشندل کشورمان دارای تحریرهای خوب و لحن مناسب و تجوید خوبی است، اما سرعت تلاوت وی مقداری بالا است که می‌تواند کمی از آن پایین‌تر بخواند و سرعتش را کم کند.

نجمه شبانی، استاد راهنمای حاضر در سالن مسابقات بین‌المللی قرآن بخش بانوان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره اجرای مریم شفیعی، حافظ روشندل کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی گفت: در مرحله کشوری مسابقات قرآن، اجرای این حافظ کشورمان را شنیده بودیم و او از لحاظ حفظی دارای حضور ذهن بالا و تسلط لازم است.
وی ادامه داد: این قاری روشندل در مرحله مسابقات کشوری که حتی سطح سؤالات رشته حفظ بالاتر بود، آیات مربوطه را بدون کوچکترین غلطی تلاوت کرد و در سطح بین‌المللی نیز به خوبی و بدون کوچکترین تپقی به اجرای قرعه خود پرداخت.
شبانی اضافه کرد: هنگامی که به منظور دریافت راهنمایی در جایگاه مربوطه حاضر شد، به ایشان متذکر شدم که تحریرهای خوبی دارد و دارای لحن مناسب و تجوید خوبی است، اما سرعت تلاوت وی مقداری بالا است که می‌تواند کمی از آن پایین‌تر بخواند و سرعتش را کم کند.
این مدرس قرآن اظهار کرد: در میان رقابت‌هایی که در نوبت صبح امروز طی این مرحله، میان بانوان انجام شد، نماینده جمهوری اسلامی ایران از تمامی موارد بهتر بوده است، چون اکثر کشورها از لحاظ حفظی دارای مشکل بودند و سطح آنها از نماینده کشورمان پایین‌تر بوده‌ است.
وی افزود: اما باید بگویم تلاوت نماینده کشور لبنان که وی نیز نابینا است، تا حدودی مطلوب و خوب بود.
یادآور می‌شود، مرحله نیمه نهایی سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم طی امروز و فردا در سالن زمرد هتل هما در حال برپایی است و مرحله نهایی این دوره از مسابقات نیز در نوبت عصر پنج‌شنبه و جمعه 22 و 23 فروردین‌ماه در همان هتل واقع در میدان ونک، خیابان برزیل شرقی، نبش بن‌بست لاله برگزار می‌شود.
همچنین مرحله نهایی(فینال) سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران طی بازه زمانی ۲۱ تا ۲۵ فروردین‌ماه در مصلای امام خمینی(ره)، همراه با پخش زنده از شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن، از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای قرآن‌دوستان است.
انتهای پیام

captcha